РЕАЛІЗАЦІЯ ДИФЕРЕНЦІЙОВАНОГО НАВЧАННЯ У КОМПЕТЕНТНІСНІЙ ОСВІТІ

Автор(и)

  • Р. М. Білик Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна
  • О. М. Ніколаєв Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2017-23.121-125

Анотація

У  статті розглянуто основні шляхи формування компетентнісного світогляду учнів / студентів на основі диференційо-ваного навчання. Доведено, що диференційований підхід у навчанні – це цілеспрямована діяльність педагога з використан-ням в умовах як довільного, так і спеціально організованого навчання можливостей урізноманітнення тих чи інших освітніх компонентів. Розмежовано зміст понять: «диференціація», «індивідуалізація», «диференційоване навчання» та «диферен-ційований підхід»; з’ясовано основні відмінності диференційованого навчання від традиційного. Визначено обов’язки вчи-телів у реалізації навчального процесу, побудованого на засадах диференційованого підходу. З’ясовано умови та технології реалізації методичної системи диференційованого навчання у процесі контролю й оцінювання навчальних досягнень учнів/ студентів з фізики, а відповідно й управління їх навчально-пізнавальною діяльністю, яка передбачає необхідність здійснен-ня вчителем певної послідовності дій, що знайшла відображення у розробленій науковцями моделі.

Посилання

Атаманчук П.С. Важный аспект формирования методической компетентности будущего учителя физики / П.С. Атаманчук, Р.Н. Билык, В.В. Мендерецкий, А.М. Николаев // «Issues of formation of proper assessment criteria in relation to knowledge and behaviour of individuals at various stages of their lives». Peer-reviewed materials digest (collective monograph) pub-lished following the results of the CXLV International Research and Practice Conference and II stage of the Championship in Psychology and Educational sciences (London, June 23 – June 29, 2017). – London : IASHE, 2017. – P. 13-18.

Атаманчук П.С. Психолого-педагогічні основи управління процесом формування експериментаторської компетентності школярів / П.С. Атаманчук, Р.М. Білик, В.В. Мендерецький, У.І. Недільська, О.М. Ніколаєв, О.П. Панчук // The scientific method. – Вип. 7 (7) /2017. – С. 59-64. – Режим доступу: www.smt-journal.com

Бутузов И.Д. Дифференцированный подход к обучению учащихся на современном уроке : [учеб. пособие] / Иван Дмитриевич Бутузов. – Л. : Ленинградский пед. ин-т им. А.И. Герцена, 1972. – 72 с.

Володько В.М. Індивідуалізація і диференціація навчан-ня: понятійно-категоріальний аналіз / В.М. Володько // Педагогіка і психологія. – 1997. – № 4. – С. 9-17.

Глейзер Г.Д. Проблема учета индивидуальных особенно-стей учащихся в процессе обучения в общеобразовательной школе взрослых / Г.Д. Глейзер // Проблемы индивидуализа-ции и дифференциации обучения в вечерней школе. – Л. : НИИООВ, 1981. – С. 8-23.

Гусак П.М. Теорія і технологія диференційованого навчання майбутніх учителів початкових класів школярів : автореф. дис. д-ра пед. наук : спец. 13.00.01 Загальна педагогіка / П.М. Гусак. – К., 2000. – 40 с.

Менчинская Н.А. Психологические вопросы развивающего обучения и новые программы / Н.А. Менчинская // Советская педагогика. – 1968. – № 6. – С. 21-38.

Рабунский Е.С. Индивидуальний подход в процессе обучения школьников: на основе анализа их самостоятельной учебной деятельности / Е.С. Рабунский. – М. : Педагогика, 1975. – 182 с.

Сікорський П.І. Теоретико-методологічні основи дифереційованого навчання / П.І. Сікорський. – Львів : Каменяр, 1998. – 196 с.

Унт И.Э. Индивидуализация и дифференциация обучения / И.Э. Унт . – М. : Педагогика, 1990. – 192 с.

Чередов И.М. Процесс обучения: методы, формы : учеб.

пособие / И.М. Чередов. – Омск : Ом. гос. пед. ун-т., 1997. – 76 с.

Шарко В.Д. Методологічні засади сучасного уроку : посіб-ник для студентів, керівників шкіл, вчителів, працівників післядипломної освіти / В.Д. Шарко. – Херсон : Видавництво ХНТУ, 2009. – 120 с.

Шахмаєв С. Понятие компетенции в контексте качества об-разования / С. Шахмаєв // Дайджест: Школа–парк. – 2002.– № 3. – С. 20–21.

Щукина Г.И. Активизация познавательной деятельности уча-щихся в учебном процессе : учеб. пособие для студентов пед. ин-тов / Г.И. Щукина. − М. :Просвещение, 1979. − 178 с.

Ястребова В.Я. Управління пізнавальною діяльністю учнів старших класів загальноосвітніх шкіл : автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.01 / В.Я. Ястребова ; Ін-т педагогіки АПН України. – К., 1998. – 20 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-11-30