КОМП’ЮТЕРИЗАЦІЯ ПРОЦЕСУ НАВЧАННЯ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ФІЗИЧНИХ ЗАДАЧ СТАРШОКЛАСНИКАМИ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2018-24.49-52Анотація
У статті розглянуто перспектива впровадження нових інформаційних технологій навчання (НІТН) при розв’язанні фізичних задач старшокласниками. А також вказали основні етапи підготовки, які має пройти старшокласник перед використанням комп’ютера для розв’язування фізичних задач. В статті розглянуті програмні засоби, які доцільно використовувати при розв’язанні фізичних задач старшокласниками, а саме GRAN1 та GRAN 2D. Також ми визначили типи задач, при розв’язуванні яких застосування ПП3 найбільш доцільне, та навели приклади розв’язання фізичних задач старшокласниками за допомогою програми GRAN 2D. Виділили найбільш характерні типи помилок і розглянули причини їх виникнення при конструюванні навчальної математичної моделі розв’язування фізичної задачі та застосуванні засобів HIT.
В статье рассмотрены перспектива внедрения новых информационных технологий обучения (тромагнитными) при решении физических задач старшеклассниками. А также указали основные этапы подготовки, которые должен пройти старшеклассник перед использованием компьютера для решения физических задач. В статье рассмотрены программные средства, которые целесообразно использовать при решении физических задач старшеклассниками, а именно GRAN1 и GRAN 2D. Также мы определили типы задач, при решении которых применение ППС наиболее целесообразным, и привели примеры решения физических задач старшеклассниками с помощью GRAN 2D. Выделили наиболее характерные типы ошибок и рассмотрели причи- ны их возникновения при конструировании учебной математической модели решения физической задачи и применении средств HИT.
The article considers the prospect of the introduction of new information technology teaching when solving the physical problems of senior pupils. And also pointed out the main stages of preparation that a senior student should complete before using a computer to solve physical problems. The article considers software tools that are useful for solving physical problems with high school students, namely GRAN1 and GRAN 2D. We also identifi ed the types of tasks in which the use of PP3 was most appropriate, and gave examples of solving physical problems for senior pupils using the GRAN 2D program. Highlighted the most typical types of errors and considered the reasons for their occurrence when constructing an educational mathematical model for solving a physical problem.
Посилання
Атаманчук П.С. Дидактика физики (основные аспекты) : монография / П.С. Ата манчук, П.И. Самойленко. – М. : Московский государственный университет технологий и управления, РИО, 2006. – 254 с.
Атаманчук П.С. Дидактичне забезпечення семінарських занять з курсу «Методика навчання фізики» (загальні питання) : навчальний посібник / П.С. Атаманчук, О.М. Семерня, Т.П. Поведа. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Поділь-ський національний університет імені Івана Огієнка, 2011. – 384 с.
Атаманчук П.С. Дидактичні основи формування фізико-технологічних компетентностей учнів : монографія / П.С. Атаманчук, О.П. Панчук. – Кам’янець-Подільський : Кам’я-нець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2011. – 252 с.
Атаманчук П.С. Еталоні вимірники якості знань учнів з фізики / Петро Сергійович Атаманчук // Фізика та астрономія в школі. – 1997 – № 2. – С. 11-14
Атаманчук П.С. Збірник завдань з фізики для тематичного та підсумкового контролю / П.С. Атаманчук, І.В. Оленюк. – Гусятин, 2009. – 192 с.
Атаманчук П.С. Інноваційні технології управління навчанням фізики / Петро Сергійович Атаманчук. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський державний педагогічний університет, інформаційно-видавничий відділ, 1999. – 174 с.
Атаманчук П.С. Методичні основи управління навчанням фізики : монографія / П.С. Атаманчук, О.М. Семерня. – Кам’я нець-Подільський : Кам’янець-Подільський державний університет, інформаційно-видавничий відділ, 2005. – 196 с.
Атаманчук П.С. Методичні та технологічні особливості впровадження еталонних вимірників якості знань у навчанні фізики / П.С. Атаманчук, О.М. Ніколаєв, О.М. Семерня // Теорія та методика навчання математики, фізики, інформатики : зб. наук. праць : в 3-х т. – Кривий Ріг : Видавничий відділ КДПУ, 2001. – Т. 2: Теорія та методика навчання фізики. – С. 7-12.
Заболотний В.Ф. Вибрані питання дидактики фізики / В.Ф. Заболотний. – Вінниця : ВДПУ, 2007. – Ч. 1: Загальні питання (в схемах і таблицях + мультимедійні презентації). – 92 с.
Заболотний В.Ф. Демонстраційні комп’ютерні моделі в системі засобів формування фізичних понять : навчальний посібник / В.Ф. Заболотний, Н.А. Мисліцька. – Вінниця : ВДПУ, 2008. – 116 с.
Методика і техніка навчального фізичного експерименту в старшій школі : підручник для студентів вищих навчальних закладів / Атаманчук П.С., Ляшенко О.І., Мендерецький В.В., Ні колаєв О.М. – Кам’янець-Подільський : Кам’я нець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2011. – 420 с.