ЗМІСТ ФІЗИЧНОЇ ОСВІТИ: ПОСТУП ВІД ЗНАННЄВОЇ ПАРАДИГМИ ДО КОМПЕТЕНТНІСНОЇ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2021-27.74-77Анотація
У статті викладено основні засади оновлення змісту шкільної фізичної освіти в умовах реформування загальної середньої освіти відповідно до концепції «Нова українська школа». У зв’язку із затвердженням нового Державного стандарту базової середньої освіти окреслено підходи до структурування і способів відображення змісту шкільного курсу фізики в основній школі. Модернізація змісту фізичної освіти потребує зміни усіх складників методичної системи навчання фізики, відповідного дидактико-методичного супроводу організації освітнього процесу, що проявляється в уточненні мети навчання фізики, доборі базових фізичних знань і вмінь, що реалізують компетентнісний підхід до навчання, оновлені методів і форм навчання, умов організації освітнього процесу, оновлені методів оцінювання результатів навчання. Цілісне бачення таких змін дозволить реалізувати компетентнісний потенціал фізичної освіти у шкільному навчанні фізики, окреслить основні завдання, що стоять перед методикою навчання фізики й освітньою практикою в умовах переходу від знаннєвої парадигми освіти до компетентнісної.
Ключові слова: зміст фізичної освіти, реформування української школи, компетентнісний підхід до навчання фізики.