МІЖПРЕДМЕТНА ІНТЕГРАЦІЯ ПРИ РЕАЛІЗАЦІЇ STEM-ПРОЄКТІВ

Автор(и)

  • Наталя ХАРАДЖЯН Криворізький державний педагогічний університет, Україна
  • Світлана АГАФОНОВА Київський професійний коледж інформаційних технологій та поліграфії, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2023-29.85-89

Анотація

У статті досліджуються різновиди міжпредметних інтеграцій для реалізації STEM-підходу та STEM-проєктів. Проаналізовано такі підходи: інтерпредметний, мультипредметний, кроспредметний та транспредметний. В якості прикладу міжпредметної інтеграції розглянуто реалізацію STEM-проєкту «Смартпомічник для людей з вадами зору». В основі роботи приладу покладено принцип вимірювання відстані за допомогою ультразвуку. Даний проект можна віднести до мультипредметного. Оскільки основні знання необхідно отримати на уроці фізики. Подано технологічну карту проєкту з описом етапів, термінів, ресурсів та ролей учасників. Окреслено очікувані результати проєкту для учнів у розвитку практичних навичок та компетентностей. Матеріал статті може стати теоретичною базою для подальших досліджень міжпредметних STEM-підходів та їх практичного застосування у навчальному процесі. Також в окремій таблиці наведено основні етапи виконання проекту, що також можу слугувати прикладом для провадження проектної діяльності в закладах освіти.
Ключові слова: STEM-підхід, STEM-проєкт, міжпредметна інтеграція, технологічна карта.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-01

Номер

Розділ

ІІ. ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ЯКОСТЕЙ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИКОТЕХНОЛОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН В УМОВАХ STEM-ОСВІТИ