ТЕХНОЛОГІЇ РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ ЗДОБУВАЧІВ ВИЩОЇ ОСВІТИ ПРИ ВИВЧЕННІ ПРИРОДНИЧИХ ДИСЦИПЛІН

Автор(и)

  • Ангеліна САМАР Заклад вищої освіти «Подільський державний університет», Україна
  • Віта ЧЕРНЕВИЧ Бердянський державний педагогічний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2024-30.72-76

Анотація

Наукові досягнення в природничих науках, таких як біологія, хімія, фізика, т.д. змінюються настільки швидко, що вимагають постійного розвитку в цій галузі. Сучасний фахівець у природничих науках повинен мати знання не тільки у своїй вузькій спеціалізації, але й у суміжних дисциплінах для того, щоб бути більш конкурентоспроможним, адаптивним, креативним та ефективним у вирішенні складних наукових і прикладних проблем. Досягти даної мети не можливо без формування творчих навиків і творчої особистості, що є рушійної силою для формування наукової компетентності.
Сучасні виклики, з якими стикаються науковці, потребують не тільки технічних знань, але й уміння креативно підходити до вирішення проблем, а також критично мислити. Але сучасна система освіти часто орієнтована на запам'ятовування фактів, а не на розвиток цих навичок, тому виникає потреба впроваджувати у навчальний процес методики та технології розвитку творчих здібностей під час формування професійних компетентностей спеціалістів природничих галузей.
Відповідно, педагоги під час проведення занять використовують різноманітні технології, які сприяють творчому розвитку. До них можна віднести інтерактивні методи навчання, проблемне навчання, інфор маційно-комунікаційні технології, технології розвитку критичного мислення, інноваційні проєкти тощо. Запровадження цих технологій у навчальний процес сприяє більш ефективному засвоєнню матеріалу і розвитку творчих здібностей здобувачів вищої освіти у природничих дисциплінах. Допомагає у розвитку когнітивних навичок і здатності до нестандартного мислення, сприяє кращому засвоєнню складних концепцій, розвиває вміння працювати в команді, креативно мислити та інтегрувати знання з різних галузей науки.
Ключові слова. Творчий розвиток, креативність, проблемне навчання, дослідницька діяльність, природничі дисципліни, професійні компетентності, інноваційний проєкт, міждисциплінарний підхід.

##submission.downloads##

Опубліковано

2025-01-27

Номер

Розділ

ІІ. КОНЦЕПЦІЯ РОЗВИТКУ НУШ ТА STEM-ІНТЕГРАЦІЙНІ ІННОВАЦІЇ СИСТЕМИ ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНОЇ ОСВІТИ