ОСОБЛИВОСТІ ВИВЧЕННЯ ОСНОВ ПОЖЕЖНОЇ БЕЗПЕКИ МАЙБУТНІМИ ВЧИТЕЛЯМИ ЯК СКЛАДОВОЇ БЕЗПЕЧНОГО ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2024-30.101-105Анотація
У статті висвітлюються питання організації безпечного освітнього середовища, оскільки заклади освіти повинні створювати такі умови, щоб кожен здобувач освіти міг вільно розвиватися та навчатися. Пожежна безпека в закладі освіти забезпечується шляхом проведення організаційних і практичних заходів та використання технічних засобів, спрямованих на запобігання пожежам, забезпечення безпеки учасників освітнього процесу, зниження можливих майнових втрат і зменшення негативних наслідків у разі їх виникнення, створення умов для успішного гасіння пожеж. У закладах освіти організовується проведення занять з питань пожежної безпеки, запобігання ризикам, пов’язаним із вибухонебезпечними чи підозрілими предметами, та з правил поводження з такими предметами, практичних тренувань щодо дій у разі оголошення сигналу тривоги, загрози виникнення надзвичайної ситуації, пожежі.
Визначено основні аспекти підготовки майбутнього вчителя до організації безпечного освітнього середовища, оскільки це є важливим елементом педагогічної освіти. Процес підготовки майбутнього вчителя з основ пожежної безпеки включає як теоретичну підготовку, так і розвиток практичних навичок, необхідних для забезпечення фізичної, психологічної та емоційної безпеки учнів. Особлива увага приділяється вивченню питань пожежної безпеки у закладах освіти, організації протипожежного режиму, інструктажів та навчань, способам і засобам гасіння пожеж.
Ключові слова: безпека, освітнє середовище, пожежна безпека, інструкція, надзвичайна ситуація, евакуація, законодавство.