МОБІЛЬНІ ЗАСТОСУНКИ В СИСТЕМІ ЗАСОБІВ РОЗВИТКУ ДОСЛІДНИЦЬКИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧНІВ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2024-30.120-124Анотація
У статті досліджено використання мобільних застосунків для вивчення магнітного поля як сучасного інструменту розвитку дослідницьких компетентностей учнів. Зокрема, аналізуються функціональні можливості таких мобільних застосунків, як Magnetometer 3D, Physics Toolbox Magnetometer, Gauss Meter, Magnetic Field Detector, Smart Compass, Тesla Meter, Compass Galaxy, EMF Detector – Electromagnetic Field Finder, які дають можливість вимірювати характеристики магнітного поля, візуалізувати його у тривимірному просторі та аналізувати зміни в режимі реального часу. Висвітлено переваги інтеграції мобільних технологій у навчальний процес, зокрема їхню здатність підвищувати зацікавленість учнів, забезпечувати інтерактивність і доступність експериментів навіть у нестандартних умовах.
Описано приклади використання мобільних застосунків у фізичних експериментах, спрямованих на вивчення магнітного поля Землі, взаємодії магнітів, електромагнітних явищ та дослідження магнітних аномалій. Наведено завдання, які можна інтегрувати у базову і профільну школу для розвитку навичок планування експериментів, збору й аналізу даних, інтерпретації результатів і формулювання висновків, зокрема спостереження за зміною магнітного поля впродовж доби або тижня та аналіз отриманих даних; дослідження наявності електромагнітного випромінювання від побутових електроприладів. Результати дослідження підтверджують ефективність використання мобільних застосунків для підвищення інтересу учнів до фізики, розвитку їхніх критичного мислення, самостійності й практичних умінь. У статті акцентується увага на потенціалі мобільних технологій для змішаного та дистанційного навчання, що відкриває нові можливості для інновацій в освітньому процесі й покращення його якості.
Ключові слова: мобільні застосунки, магнітне поле, дослідницькі компетентності, магнітометри, Mag neto meter 3D, навчання фізики, фізичний експеримент, інноваційні освітні технології.