ВИКОРИСТАННЯ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ ДО ФОРМУВАННЯ КОНТРОЛЬНО-ВИМІРЮВАЛЬНИХ МАТЕРІАЛІВ З ФІЗИКИ ДЛЯ СТУДЕНТІВ РІЗНИХ НАПРЯМІВ ПІДГОТОВКИ

Автор(и)

  • Р. В. Семенишена Подільський державний аграрно-технічний університет, Україна
  • Ж. А. Задорожна Подільський державний аграрно-технічний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2015-21.83-85

Анотація

У розглянутій статті описано дослідження використання компетентнісного підходу до формування контрольно-вимірювальних матеріалів з фізики для студентів різних напрямів підготовки. Зроблено аналіз компетентнісного підходу до формування контрольно-вимірювальних матеріалів з фізики, використання профільного компоненту, як ефективного засобу при формуванні професійних компетентностей фахівця. Розглянуто умови формування професійної компетентності студентів на основі компетентнісного підходу, а саме: адаптація змісту, форм і методів професійної підготовки студентів до умов професійної діяльності; вироблення на заняттях способів вирішення розвиваючих професійних завдань із застосуванням моделей і комп'ютерних технологій до ступеня узагальнених прийомів та професійних навичок; виконання студентами творчих завдань (міждисциплінарних проектів), курсових та дипломних робіт (проектів) з застосуванням фізичних моделей і комп'ютерних технологій.

Ключові слова: компетентнісний підхід, фізика, профільний компонент, контрольно-вимірювальні матеріали, компетентність.

В рассматриваемой статье описано исследование использования компетентностного подхода к формированию контрольно-измерительных материалов по физике для студентов различных направлений подготовки. Сделан анализ компетентностного подхода к формированию контрольноизмерительных материалов по физике, использование профильного компонента, как эффективного средства при формировании профессиональных компетенций специалиста. Рассмотрены условия формирования профессиональной компетентности студентов на основе компетентностного подхода, а именно: адаптация содержания, форм и методов профессиональной подготовки студентов к условиям профессиональной деятельности; выработки на занятиях способов решения развивающих профессиональных задач с применением моделей и компьютерных технологий степени обобщенных приемов и профессиональных навыков; выполнения студентами творческих заданий (междисциплинарных проектов), курсовых и дипломных работ (проектов) по применением физических моделей и компьютерных технологий.

Ключевые слова: компетентностный подход, физика, профильный компонент, контрольно-измерительные материалы, компетентность.

In our research paper describes the use of competency approach to the formation of test material physics for students from different areas of training. The analysis of the competence approach to the formation of test materials physics, using the profile component, as an effective means in the formation of professional competence of the expert. The conditions of formation of professional competence of students on the basis of competence approach, namely adapting the content, forms and methods of training students to the conditions of professional activity; making the classroom developing ways of solving problems with the use of professional models and computer technology to the point of generalized techniques and skills; students perform creative tasks (interdisciplinary projects), course and degree work (project) using physical models and computer technologies.

Key words: competence approach, physics, profile component, control material competence.

Посилання

Антошина Л.Г. Фундаментализация физического образования для студентов нефизических специальностей как стратегическое направление развития высшей школы / Л.Г. Антошина, В.И. Неделько, Б. А. Струков // Физическое образование в вузах. Т. 7. - 2001. - № 1. - С. 10-15.

Атаманчук П.С. Компетентнісні орієнтири фахового становлення учителя фізики / П.С. Атаманчук // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського державного університету. -Кам'янець-Подільський : Кам’янець-Подільський державний університет, 2007. - Вип. 13. - С. 116-119.

Задорожна Ж.А. Особливості профільного компоненту в тестових завданнях з фізики для студентів різних напрямів підготовки / Ж.А. Задорожна // Збірник наукових праць Ка-м'янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна, 2008. - Вип. 14. - С. 194-195.

Торчук М.В. Формування професійної компетентності студентів аграрних університетів засобами інформаційних технологій в процесі вивчення фізики / М.В. Торчук // Інформаційні технології в професійній діяльності : матеріали VI Всеукраїнської науково-практичної конференції. -Рівне : РВВ РДГУ, 2012. - С. 68-69.

Шевчук О.В. Навчальний фізичний експеримент як засіб формування фахової компетентності майбутніх учителів фізики [Електронний ресурс] / О.В. Шевчук // Збірник наукових праць Кам'янець-Подільського національного університету ім. Івана Огієнка. Серія педагогічна. - 2014. -

Вип. 20. - С. 232-235. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/j-pdl7znpkp_ped_2014_20_79.pdf

Пахотіна П.К. Формування інформаційно-комунікаційної компетентності майбутніх фахівців з аграрних спеціальностей : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / П.К. Пахотіна ; Ін-т вищ. освіти АПН України. - К., 2008. - 20 с.

Вікторова Л.В. Формування професійно-термінологічної компетентності студентів вищих аграрних навчальних закладів у фаховій підготовці : автореф. дис. . канд. пед. наук : 13.00.04 / Леся Вікторівна Вікторова ; Чернігівський держ. педагогічний ун-т ім. Т.Г. Шевченка. - Чернігів, 2009. - 20 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-09-24