МОДЕЛЬ ДИДАКТИЧНОЇ СИСТЕМИ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ В КОНТЕКСТІ ЗАПРОВАДЖЕННЯ КОМПЕТЕНТНІСНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Віктор Миколайович Закалюжний Національний педагогічний університет імені М. П. Драгоманова, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2017-23.14-18

Анотація

Запровадження компетентнісного підходу в освіті означає перехід зі «знаннєвої» парадигми освіти на «компетентніс-ну». Компетентнісно орієнтоване навчання має дати можливість кожному учневі, спираючись на його здібності, схильності, інтереси, ціннісні орієнтації та суб’єктивний досвід, реалізувати себе в пізнанні та навчальній діяльності, створити умови для формування особистості здатної вирішувати складні професійні та життєві проблеми. За цих умов особливого значення в організації навчального процесу набуває дидактичний принцип зв’язку теорії з практикою, з життям.

 

Це означає, що зміст курсу фізики загальноосвітньої школи має відображати не лише наукові теорії чи історичні факти,

 

а й прикладні аспекти фізики, розкривати методологію не лише фундаментальної, а й прикладної науки, а увесь навчальний процес має бути спрямованим на формування особистості, здатної ефективно діяти при вирішенні життєво важливих про-блем, тобто, на формування прикладної компетентності учнів.

 

У статті запропоновано та обґрунтовано модель дидактичної системи навчання, яка може бути основою для організації ефективного навчального процесу на основі системного використання педагогічних можливостей прикладної фізики.

Посилання

Вилюнас В.К. Психологические механизмы мотивации чело-века / В.К. Вилюнас. – М. : Изд-во Московского университе-

та, 1990. – 288 с.

Закалюжний В.М. Прикладні компетенції в системі предмет-них компетенцій учнів загальноосвітньої школи з фізики / В.М. Закалюжний, В.Ф. Савченко // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна, 2016. – Вип. 22. – С. 65-70.

Зимняя И.А. Педагогическая психология. Учебник для сту-дентов вузов по педагогическим и психологическим направ-лениям / И.А. Зимняя. – М. : Логос, 1998. – 299 с.

Мойсеюк Н.Є. Педагогіка. Навчальний посібник. – 5- вид., доп. і перероб. / Н.Є. Мойсеюк. – К., 2007. – 656 с.

Фізика 7–9 класи. Навчальна програма для загальноосвіт-ніх навчальних закладів (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 29.05.2015. – Режим доступу: http://mon.gov. ua/activity/education/zagalnaserednya/navchalniprogramy.html

Хуторской А.В. Технология проектирования ключевых и предметных компетенций / А.В. Хуторской // Интернет-жур-нал «Эйдос». – 2005. – 12 декабря. – Режим доступа: http:// www.eidos.ru/journal/2005/1212.htm

##submission.downloads##