ФОРМУВАННЯ STEM-КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ СТУДЕНТІВ ПІД ЧАС РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ФІЗИЧНИХ ЗАДАЧ З ПОЄДНАННЯМ ПРИНЦИПУ СИМЕТРІЇ В ВИЩИХ ТЕХНІЧНИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ

Автор(и)

  • О С Кузьменко Кіровоградська льотна академія Національного авіаційного університету, Україна
  • С В Дембіцька Вінницький національний технічний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2017-23.20-22

Анотація

У статті аналізується поняття симетрії, яке покладено в основу сучасних фізичних теорій, що розглядаються в напрямку STEM-освіти. Вказано проблеми та протиріччя в реалізації STEM-освіти, тобто традиційна система освіти не в повній мірі відповідає вимогам і запитам навчання XXI століття; низький рівень успішності в дисциплінах фізико-математичного про-філю, а також відсутність здібностей вирішувати реальні проблеми, що вимагають знань і застосувань STEM-дисциплін.

Симетрія пов`язана з правильністю форми, пропорційністю, періодичністю, упорядкованістю та інваріантністю власти-востей об`єктів і явищ відносно деяких перетворень. Симетрія виявляє взаємозв’язок фізичних законів, спрощує розуміння складних процесів, що розглядаються внаслідок вивчення студентами загального курсу фізики у вищих навчальних закла-дах. У статті простежено вплив принципу симетрії на розвиток STEM-компетентностей студентів при розв`язуванні задач у процесі навчання фізики у вищих навчальних закладах.

Посилання

Бугаев А.И. Методика преподавания физики. Теоретические основы / А.И. Бугаев. – М. : Просвещение, 1981. – 288 с.

Вигнер Е. Этюды о симметрии / E. Вигнер. – М. : Мир, 1971. – 318 с.

Дмитриев И.С. Симметрия в мире молекул / И.С. Дмитриев. – Л.. : Химия, 1976. – 128 с.

Элиот Дж. Симметрия в физике / Дж. Элиот, П. Добер //

Соч. : в 2-х т. – М. : Мир, 1983. – Т.1. – 364 с.

Ковалев И.З. Учение о симметрии в курсе физики средней шко-лы : автореф. дис. … канд. пед. наук: спец. 13.00.02 «Теория и методика обучения (физика)» / И.З. Ковалев. – К., 1976. – 24 с.

Мултановский В.В. Курс теоретической физики / В.В. Мул-тановский. – М. : Просвещение, 1988. – 304 с.

Мурач М.М. Геометричні перетворення і симетрія / М.М. Мурач / К. : Радянська школа, 1987. – 178 с.

Осадчук Л.А. Методика преподавания физики./ Л.А. Осад-

чук. – К. : Вища школа, 1984. – 352 с.

Основы методики преподавания физики / под ред А.В. Пе-рышкина, В.Г. Разумовского и В.А. Фабриканта. – М. : Просвещение, 1983. – 398 с.

Розв’язування задач з фізики. Практикум / за заг. ред. Є.В. Коршака. – К. : Вища школа, 1986. – 132 с.

Садовий М.І. Окремі питання сучасної та традиційної фізики : навчальний посібник для студентів педагогічних навчальних закладів освіти. – Кіровоград : Видавництво ПП «Каліч О.Г.», 2007. – 138 с.

Bybee R.W. The case for STEM education: Challenges and opportunities [Электронный ресурс] // Arlington, VA: National

Science Teachers Association Press. 2013. – URL: http://static. nsta.org/files/PB337Xweb.pdf

Building a science, technology, engineering and math agenda [Электронный ресурс] // National Governors Association (NGA). 2007. – URL:http://www.nga.org/files/live/sites/NGA/files/pdf/0702INNOVATIONSTEM.PDF

http://old.mon.gov.ua/ua/about-ministry/normative/5219-

Launching the 21st century American aerospace workforce [Электронный ресурс] // Aerospace Industries Association of America (AIAA). Washington, DC: 2008. – URL: http://www.raeng.org.uk/publications/other/launching-the-21stcentury-american-aerospace-work

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-11-30