НАВЧАЛЬНИЙ ПРОЕКТ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ПРЕДМЕТНОЇ Й КЛЮЧОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ УЧНІВ У ПРОЦЕСІ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ

Автор(и)

  • В П Ляшко Вінницький державний педагогічний університет іменні М. Коцюбинського, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2017-23.22-25

Анотація

У статті розглянуто проблему використання методу проектів з позицій компетентністного підходу до навчання фізики. Наведено технології проектної діяльності, яка містить п’ять складових, описано основні педагогічні цілі використання ме-тоду проектів. Запропоновано такі види проектних досліджень: творчі, інформаційні, практичні, ігрові. Використовуються такі етапи виконання проектів як: організаційно-підготовчий, пошуковий, підсумковий. Описується виконання навчальних проектів, вирішується ціла низка різнорівневих, дидактичних, виховних і розвиваль-них завдань. Виконання навчальних проектів передбачає інтегровану дослідницьку, творчу діяльність учнів, спрямовану на отримання самостійних результатів за консультативної допомоги вчителя. Учитель здійснює управління такою діяльністю і спонукає до пошукової діяльності учнів, допомагає у визначенні мети та завдань навчального проекту, орієнтовних при-йомів дослідницької діяльності та пошук інформації для розв’язання окремих навчально-пізнавальних задач. Захист на-вчальних проектів, обговорення та узагальнення отриманих результатів відбувається на спеціально відведених заняттях. Оцінювання навчальних проектів здійснюється індивідуально, за самостійно виконане учнем завдання.

Посилання

Власюк О. Проектна діяльність – перспектива розвитку особистості / О. Власюк // Проектна діяльність у ліцеї: компетентнісний потенціал, теорія і практика : науково-ме-тодичний посібник / за ред. С.М. Шевцової, І.Г. Єрмакова,О.В. Батечко, В.О. Жадька. – К. : Департамент, 2008. – 520 с.

Державний стандарт базової та повної загальної середньої освіти // Фізика та астрономія в сучасній школі. – 2012.

Ліскович О.В. Формування ключових і предметних компетентностей учнів основної школи в процесі вивчення фізики : методичний посібник / О.В. Ліскович. – Миколаїв : ОІППО, 2012. – 152 с.

Петриця А.Н. До проблеми вдосконалення навчального екс-перименту з фізики засобами новітніх інформаційних тех-нологій / А.Н. Петриця, С.П. Величко // Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. – 2008.

Пінчук О.П. Підвищення ефективності процесу опанування учнями понятійного апарату фізики засобами мульти-медійних технологій [Електронний ресурс] / О.П. Пінчук // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2010. – №3 (17). – Режим доступу до журналу: http://www.ime.edu-ua. net/em.html

Поліхун Н.І. Розвиток творчої діяльності старшокласників у процесі навчання фізики з використанням проектної техно-логії : автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.І. Поліхун ; НПУ ім. М.П. Драгоманова. – К., 2007. – 20 с.

Хриков Є.М. Педагогічні умови як складова наукових знань / Є.М. Хриков // Шлях освіти. – 2011. – № 2. – С. 11-15.

Шарко В.Д. Організація самостійної пізнавальної діяльності учнів з фізики з використанням інформаційних технологій / В.Д. Шарко, А.О. Солодовник // Інформаційні технології в освіті. – 2010. – № 8. – С. 10-16.

Шарко В.Д. Моніторинг як одна з умов реалізації акмеологічного принципу в педагогічній освіті / В.Д. Шарко // Віс-ник Херсонського державного технічного університету. – 2001. – № 2.

##submission.downloads##

Опубліковано

2019-11-30