ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ СТУДЕНТІВ ФІЗИКО-ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ У ХМАРО ОРІЄНТОВАНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Автор(и)

  • М. І. Садовий Кіровоградський державний педагогічний університет ім. В. Винниченка, Україна
  • О. М. Трифонова Кіровоградський державний педагогічний університет ім. В. Винниченка, Україна
  • А. В. Шаховська Кіровоградський державний педагогічний університет ім. В. Винниченка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2017-23.28-31

Анотація

У  статті викладено результати теоретичного та емпіричного дослідження проблеми формування дослідницької ком-петентності студентів фізико-технологічного профілю у хмаро орієнтованому навчальному середовищі. Аналіз наукової літератури з даної проблеми засвідчив зацікавленість наукової спільноти у використанні хмарних технологій у навчально-виховному процесі та організацією хмаро орієнтованого навчального середовища. Висвітлено результати проведеного нами дослідження, що в сучасних умовах навчання існує необхідність робити акцент на пошукову діяльність, яка є ключовою у процесі формування дослідницьких компетентностей студента. Зроблено аналіз хмарних додатків та платформ для навчан-ня. Запропоновано реалізовувати формування дослідницьких компетентностей студентів фізико-технологічного профілю шляхом створення творчих чи наукових проектів у хмаро орієнтованому навчальному середовищі. Зроблені у статті висно-вки можуть бути використані під час теоретичного обґрунтування та практичної розробки методики формування дослід-ницької компетентності студентів фізико-технологічного профілю у хмаро орієнтованому навчальному середовищі.

Посилання

Донець Н.В. Підготовка вчителів фізики до реалізації на-вчальних проектів у шкільному курсі фізики / Н.В. Донець, О.М. Трифонова, М.І. Садовий // Наукові записки. – Кіро-воград, 2015. – Вип. 141, Ч. 2. – С. 45-50. (Серія: Педагогічні науки).

Биков В.Ю. Категорії простір і середовище: особливості мо-дельного подання та освітнього застосування / В.Ю. Биков, В.Г. Кремень // Теорія і практика управління соц. система-ми: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2013. – № 2. – С. 3-16. – Режим доступу: http://lib.iitta.gov.ua/1188/1/ Art100Text-3.pdf

Введение в научное исследование по педагогике : учеб. пос. для студ. пед. интов / Ю.К. Бабанский, В.И. Журавлев, В.К. Розов и др. ; под ред. В.И. Журавлева. – М. : Просвещение, 1988. – 239 с.

Золочевська М.В. Формування дослідницької компетент-ності учнів при вивченні інформатики : [метод. пос.] / М.В. Золочевська ; Харківський гуман.-пед. ін.-т. – Харків, 2009. – 92 с.

Литвинова С.Г. Проектування хмаро орієнтованого навчаль-ного середовища загальноосвітнього навчального закла-ду : [монографія] / С.Г. Литвинова. – К. : ЦП «Компринт», 2016. – 354 c.

Мадзігон В.М. Сучасне навчальне середовище і електронна педагогіка / В.М. Мадзігон, В.В. Лапінський // Комп’ютер у школі та сім’ї. – 2010. – № 3. – С. 3-6. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/komp_2010_3_2

Мерзликін О.В. Хмарні технології як засіб формування до-слідницьких компетентностей старшокласників у проце-сі профільного навчання фізики : дис. ... канд. пед. наук : 13.00.10 / Мерзликін Олександр Володимирович ; НАПН України, Інститут інф. технологій і засобів навчання. – К., 2016. – 341 с. : іл. – Бібліогр.: с. 232–275 (269 назви).

Садовий М.І. Теорія самоорганізації та синергетики у навчанні студентів педагогічних ВНЗ : [посібник] / М.І. Са-довий, О.М. Трифонова. – Кропивницький : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2017. – 184 с.

Садовий М.І. Методика формування уявлень про сучасну наукову картину світу в хмаро орієнтованому навчально-му середовищі / М.І. Садовий, О.М. Трифонова, М.В. Хо-мутенко // Вісник Черкаського ун-ту. Серія: педагогічні науки. – Черкаси, 2016. – С. 8-16.

Сусь Б.А. Фізика як основа для формування світо-гляду і компетентності майбутнього фахівця фізико-технологічного профілю / Б.А. Сусь // Збірник наукових праць – Кам’янець-Подільський, 2015. – Вип. 21. – С. 52-55. (Серія: Педагогічні науки).

Трифонова О.М. Взаємозв’язки принципів науковості та наочності в умовах кредитно-модульної системи навчання квантової фізики студентів вищих навчальних закладів : дис. канд. пед. наук : 13.00.02 / Трифонова Олена Михайлівна ; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. – Кіровоград, 2008. – Т. 1. – 216 с.; Т. 2: Додатки. – 301 с.

Шишкіна М.П. Використання перспективних інформаційно-технологічних платформ е-навчання в інженерній освіті / М.П. Шишкіна // Зб. наук. пр. Уманського держ. пед. ун-ту імені Павла Тичини. – Умань, 2011. – Ч. 3. – С. 319-326.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-11-30