РОЛЬ ФАХОВОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ ДІЯЛЬНІСНОЇ СКЛАДОВОЇ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ

Автор(и)

  • О. В. Шевчук Подільський спеціальний навчально-реабілітаційний соціально-економічний коледж, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2017-23.38-40

Анотація

У  статті йдеться про процес формування та становлення фахової компетентності в процесі виконання лабораторного практикуму. Сьогодні поняття компетентності набуває особливої актуальності. Це пов’язують з багатьма чинниками, оскільки саме компетентності є тими індикаторами, які дозволяють визначити готовність до життя, його подальшого розвитку й ак-тивної участі у житті суспільства, а у вчителя – формування професійно-значимих особистісних якостей, тобто педагогічний професіоналізм. Учитель фізики, який володіє комплексом експериментаторських умінь, засобами здійснення стимулюючого впливу на експериментаторську діяльність учнів, здатний забезпечити діяльнісну складову навчання фізики в загальноос-вітній школі. Це особливо важливо в нинішніх умовах, коли інтерес до вивчення фізики в учнів різко знизився, а професії фізичного та фізико-технічного спрямування стали неконкурентоспроможними на ринку праці. Проте реалізація діяльнісної складової навчання фізики здатна підвищити рівень мотивації учнів до вивчення фізики, забезпечити підвищення рівня засво-єння фізичних понять, законів і теорій. Тому експериментаторську компетенцію потрібно вважати одним з основних чинників становлення фахової компетентності майбутнього учителя фізики, а отже, шукати ефективні шляхи її формування.

Посилання

Алексюк А.М. Педагогіка вищої освіти України: історія, теорія : підручник / А.М. Алексюк. – К. : Либідь, 1998. – 560 с.

Атаманчук П.С. Дидактика физики (основные аспекты) : монография / П.С. Атаманчук, П.И. Самойленко. – М. : Мос-ковский государственный университет технологий и управления, РИО, 2006. – 254 с.

Атаманчук П.С. Інноваційні технології управління навчанням фізики : монографія. – Кам’янець-Подільський : Кам’я-нецьПоділ. держ. пед. ун-т, 1999. – 174 с.

Благодаренко Л.Ю. Методологічні аспекти підготовки фа-хівців з фізики / Л.Ю. Благодаренко, М.І. Шут // Науковий часопис НПУ ім. М.П. Драгоманова. Серія № 3 Фізика і мате-матика у вищій і середній школі : зб. наук. праць. – К. : НПУ ім. М.П. Драгоманова, 2006. – Вип. №2. – С. 20-22.

Бургун І. Передумови та історія становлення компетентнісного підходу [Електронний ресурс] / І. Бургун // Вересень. – № 1-2 (50-51). – 2010. – C. 8-16. – Режим доступу: http://www.nbuv.gov.ua/portal/ Soc_Gum/Veresen/2010_1-2/02.pdf. – Назва з екрану.

Семенишена Р.В. Формування наукового світогляду студентів вищих навчальних закладів у вивченні фізики / Р.В. Се-менишена // Науковий Часопис Національного педагогіч-ного університету імені М.П. Драгоманова. Серія 3. Фізика і математика у вищій і середній школі : збірник наукових праць. – К. : Вид-во НПУ імені М.П. Драгоманова, 2016. – Вип. 17. – С. 27-30.

Шевчук О.В. Фахова компетентнтність майбутнього вчи-теля фізики в контексті особистісно орієнтованого на-вчання / О.В. Шевчук // Матеріали Міжнародної науково-практичної конференції [«Актуальні проблеми природничо-математичної освіти в середній і вищій школі»], (Херсон, 26-28 червня 2014 р.) / укл.: В.Д. Шарко. – Херсон : ПП В.С. Вишемирський, 2014. – С. 157-158.

Шевчук О.В. Формування фахових компетентностей майбутнього вчителя фізики шляхом проведення лабораторних робіт / О.В. Шевчук // Збірник матеріалів Всеукраїнської науково-прак-тичної конференції молодих вчених «Інноваційні технології на-вчання як головна передумова компетентнісного і світоглядного становлення особистості» (26 березня 2015 р.). – Кам’янець-Подільський : ТОВ «Друкарня Рута», 2015. – С. 51-54.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-11-30