ШВИДКІСТЬ СВІТЛА ЯК ФУНДАМЕНТАЛЬНА КОНСТАНТА В ТЕОРІЇ ВІДНОСНОСТІ ШКІЛЬНОГО КУРСУ ФІЗИКИ

Автор(и)

  • К. М. Зикова Бердянський державний педагогічний університет, Україна
  • Г. О. Шишкін Бердянський державний педагогічний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2017-23.41-44

Анотація

Запропоновано методику введення поняття швидкості світла як фундаментальної сталої, що демонструє інваріантність швидкості світла та фізичний зміст її числового значення. Вивчення основ спеціальної теорії відносності доцільно заснову-вати на основних принципах – відносності та інваріантності швидкості світла у вакуумі. При вивчені матеріалу аналізуються такі поняття, як «швидкість», «час», «довжина», «імпульс», «енергія». Основа цих понять зрозуміла для учнів, потрібно лише уточнення їх змісту з релятивістських позицій.

Вивчення нового матеріалу пропонується шляхом розв’язання задач на розрахунок маси і довжини тіла що рухається зі швидкостями від 0,1 до 0,9 швидкості світла із застосуванням графіків залежностей m(v), l(v). У статті пропонується наочне переконання учнів у скороченні довжини та зміни маси тіла в залежності від його швидкості відносно швидкості світла. Методика що пропонується спонукає учнів до активної пізнавальної діяльності та сприяє формуванню наукового світогляду та кращому засвоєнню релятивістських законів.

Посилання

Глазунов А.Т. Методика преподавания физики в средней школе / Глазунов А.Т., Нурминский И.И., Пинский А.А. – М. : Просвещение, 1989. – 272 с.

Куликовський С. Теорія відносності / С. Куликовський // Фізика та астрономія в школі. – 2007. – № 1. – С. 44-48.

Спиридонов О.П. Фундаментальные физические постоян-ные / Олег Павлович Спиридонов. – М. : Высшая школа, 1991. – 238 с.

Томилин К.А. Фундаментальные физические постоянные в историческом и методологическом аспектах / Константин Александрович Томилин. – М. : ФИЗМАТЛИТ, 2006. – 368 с.

Гончаренко С.У. Формування наукового світогляду учнів під час вивчення фізики / С.У. Гончаренко. – К. : Рад. шк., 1990. – 208 с.

Ляшенко О.І. Формування фізичного знання в учнів серед-ньої школи: Логіко-дидактичні основи / О.І. Ляшенко. – К. : Ґенеза, 1996. – 128 с.

Окунь Л.Б. Фундаментальные константы физики / Л.Б. Окунь // Успехи физических наук. – 1991. – Т. 161, №9. – С. 177-194.

Трофимова Т.И. Курс физики / Таисия Ивановна Трофимова. – 11-е изд., стер. – М. : Академия, 2006. – 560 с.

Голин Г.М. Вопросы методологии физики в курсе средней школы / Генрих Моисеевич Голин. – М. : Просвещение, 1987. – 127 с.

Атаманчук П. Элементы интерактивных технологий обучения физике : учеб. пособ. / П.С. Атаманчук, П.И. Самойлен-ко, Н.Л. Сосницкая. – М. : АПК и ППРО, 2007. – 184 с.

Жалдак М.І. Комп’ютерно-орієнтовані засоби навчання математики, фізики, інформатики : посіб. для вчителів / М.І. Жалдак, В.В. Лапінський, М.І. Шут // Вкладка газети

«Інформатика». – 2004. – С. 41-48 (281-288).

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-11-30