АНАЛІЗ ПІЗНАВАЛЬНОЇ АКТИВНОСТІ УЧНІВ СТАРШОЇ ШКОЛИ НА УРОКАХ ФІЗИКИ

Автор(и)

  • І. Г. Косогов Бердянський державний педагогічний університет, Україна
  • Г. О. Шишкін Бердянський державний педагогічний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2017-23.47-50

Анотація

Важливу роль в сучасній системі фізичної освіти відіграє формування в учнів умінь та навичок застосування набутих знань у практичній діяльності. Універсальність фізичних знань та методів дослідження дозволяє відобразити зв’язок теоретич-ного матеріалу з практикою на рівні загальнонаукової методології. Значимість знань з фізики у формуванні в учнів умінь та навичок розв’язувати проблеми, що виникають в процесі практичної діяльності людини важко переоцінити. Але, в останні роки зацікавленість учнів фізикою, як навчальним предметом, та рівень пізнавальної активності на уроках помітно зменшується.

У  статті наводиться аналіз результатів проведеного нами дослідження з проблеми розвитку пізнавальної активності учнів старшої школи при вивченні фізики. Протягом навчального року було проведено анкетне опитування учнів Х-ХІ класів Запорізької області. Для проведення дослідження було розроблено анкети з метою виявлення причин, що впливають на інтер-ес учнів до вивчення предмету та визначення рівня пізнавальної активності на уроках фізики. Також досліджувався вплив практико-орієнтованого навчання на формування знань, умінь та навичок учнів старшої школи під час вивчення фізики.

Посилання

Гевко О. Активізація навчально-пізнавальної діяльнос-ті учнів на уроках загальноосвітньої школи / О. Гевко // Людинознавчі студії. – Дрогобич : ДДПУ ім. І. Франка, 2014. – Випуск № 29. – Серія: Педагогіка. – Частина 2.– С. 50-57.

Дубровіна І.В. Пізнавальна активність як стан готовності до пізнавальної діяльності учнів [Електронний ресурс] / І.В. Дубровіна // Народна освіта. – 2011. – № 3. – Режим доступу: http://www.www. narodnaosvita.kiev.ua

Косогов І.Г. Завдання з фізики як засіб реалізації практико-орієнтованого навчання в старшій школі / І. Косогов, Г. Шишкін // Наукові записки. – Кропивницький : РРВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2017. – Випуск № 11. – Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. – Частина 3. – С. 69-72.

Краснопольський В. Активізація навчально-пізнавальної діяльності засобами комп’ютерної техніки / В. Краснополь-ський // Вісник Луганського державного педагогічного уні-верситету ім. Тараса Шевченка. – 1998. – № 7. – С. 104-108.

Литвиненко І. Багатоканальна діяльність – засіб розвитку пізнавальної активності / І.П. Литвиненко. – К. : Просвіта, 2002. – 316 с.

Платонов К.К. Краткий словарь системы психологических понятий : учебное пособие [для учеб. заведений проф. тех. образования] / К.К. Платонов. – М. : Высшая школа, 1984. – 174 с.

##submission.downloads##