ПЕРСПЕКТИВИ ТА МОЖЛИВІ НАСЛІДКИ ВПРОВАДЖЕННЯ ІНТЕГРОВАНОГО СВІТОГЛЯДНОГО НАВЧАЛЬНОГО КУРСУ «ЛЮДИНА І ПРИРОДА»

Автор(и)

  • Б. Г. Кремінський Інститут модернізації змісту освіти Міністерства освіти і науки України, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2017-23.50-53

Анотація

Сучасна освіта потребує інвестицій матеріальних, інтелектуальних і духовних. Головний критерій доцільності змін має декілька аспектів: науково-педагогічний, економічний, психологічний і соціальний. Також внаслідок запровадження реформ жодна з характеристик реформованої освітньої системи не може бути погіршена. Водночас повноцінне навчання має бути доступним для усіх учнів.

Впровадження інтегрованого навчального курсу «Людина і природа» може мати негативні наслідки, зокрема:

  • • Падіння загального наукового рівня змісту навчання фундаментальних природничих дисциплін.
  • • Відсутність умотивованості підготовки відповідних педагогічних фахівців з фізики, хімії, біології тощо, падіння рівня їх фахової підготовки.
  • • Погіршення загального клімату роботи з інтелектуально обдарованою молоддю, що має здібності до фундаменталь-них природничих дисциплін.
  • Неможливість забезпечення вільного вибору додаткових курсів за бажанням учнів в умовах невеликих навчальних закладів у сільській місцевості.
  • • Штучне створення умов для ліквідації невеликих сільських та інших шкіл, де різні курси за вибором обиратимуть один або декілька учнів.
  • • Фактичне розмивання поняття стандарту освіти внаслідок нечіткої визначеності змісту освіти через суттєві відмін-ності у програмах навчання.
  • • Стратегічно можливим наслідком запровадження описаних реформ є неминуча фактична втрата можливості рівного доступу молоді до якісної освіти.

Реформи системи освіти потрібні, але науковий підхід до їх планування та проведення має стати запорукою уникнення помилок та зловживань.

Посилання

Збірник програм курсів за вибором і факультативів з фізики та астрономії. 6–12 класи – Х. : Вид. група «Основа», 2009. – 192 с. – (Серія «Профільне навчання»).

Книга вчителя біології, природознавства, основ здоров’я : довідково-методичне видання / упорядн. О.В. Єресько, С.П. Яценко. – Х. : ТОРСІНГ ПЛЮС, 2005. – 352 с.

Книга вчителя географії : довідково-методичне видання /

упорядн. Н.В. Бєскова, В.М. Проценко. – Х. : ТОРСІНГ ПЛЮС, 2005. – 288 с.

Книга вчителя фізики, астрономії : довідково-методичне ви-дання / упорядн. О.В. Хоменко, І.А. Юрчук. – 2-е вид., до-повн. – Х. : ТОРСІНГ ПЛЮС, 2006. – 368 с.

Книга вчителя хімії : довідково-методичне видання / упо-

рядн. С.В. Василенко, О.В. Єресько. – Х. : ТОРСІНГ ПЛЮС, 2005. – 272 с.

Кремінський Б.Г. Проблема навчання фізики в пост-індустріальному суспільстві / Б.Г. Кремінський // Вісн. Черніг. нац. пед. ун-ту ім. Т.Г. Шевченка. – Чернігів, 2016. – № 138. – С. 76–79. – (Серія «Педагогічні науки»).

Логика. Психология : программы средней школы. – М. : Уч-

педгиз, 1947. – 15 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-11-30