БЕЗПЕКА ПРАЦІ ПРИ ВИКОРИСТАННІ ІНФОРМАЦІЙНО-ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • В. В. Мендерецький Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна
  • У. І. Недільська Подільський державний аграрно-технічний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2017-23.58-61

Анотація

У  статті переконливо доведено, що розвиток та використання інформаційно-телекомунікаційних технологій – це тех-нологічна система, раціональне та ефективне використання якої можливе лише при відповідній технічній та методичній підготовці тих, хто буде її використовувати. Перехід сучасного суспільства до ери глобальної комп’ютеризації вимагає від сучасної людини володіння знаннями новітніх інформаційних технологій та вміння безпечного використання комп’ютерної техніки. Наразі визріла необхідність підвищення рівня безпеки праці при використанні інформаційно-телекомунікаційних технологій в освітніх установах. Доведено, що здатність педагогічних працівників до запровадження сучасних засобів на-вчання в освітню практику має стати обов’язковою компонентою підвищення якісних показників освітньої діяльності, а формування цієї здатності – одне з головних завдань освітньої установи. Проаналізовані можливості безпечного викорис-тання інформаційно-комп’ютерних технологій у навчальному процесі, що сприяє урізноманітненню предметної діяльності учнів, надає можливість для різнобічного саморозвитку особистості дитини, підвищує мотивацію для отримання якісної освіти. Розглянуто практичні засоби для організації охорони праці освітянських працівників та учнів при впровадженні інформаційно-телекомунікаційних технологій в навчальний процес на різних його етапах.

Посилання

Атаманчук П.С. Нові інформаційні технології у розвитку лабораторного практикуму з фізики / П.С. Атаманчук, В.В. Мендерецький, С.І. Дмитрук, О.М. Павлюк // Збірник наукових праць Уманського державного педагогічного уні-верситету ім. Павла Тичини. – Умань : СПД Жовтий, 2008. – Ч. 2. – С. 18-24.

Атаманчук П.С. Управление процессом становления будущего педагога. Методологические основы : монография. – Издатель : Palmarium Academic Publishing ist ein Imprint der, Deutschland, 2014. – 137 p. (ISBN 978-3-639-84513-6; email: info@palmarium-publishing.ru).

Атаманчук П.С. Основи охорони праці (практичний курс) : навчальний посібник / П.С. Атаманчук, В.В. Мендерецький, О.П. Панчук, О.Г. Чорна. – Кам’янець-Подільський ; К. : Центр учбової літератури, 2011. – 224 с.

Атаманчук П.С. Охорона праці в галузі : навчальний по-сібник / П.С. Атаманчук, В.В. Мендерецький, О.П. Панчук, P.М. Білик. − К. : Центр учбової літератури, 2013. – 322 с.

Мендерецький В.В. Значення інформаційно-телекому-нікаційних технологій для розвитку освіти в Україні / В.В. Мендерецький, У.І. Недільська // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: П.С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2016. – Вип. 22: Дидактика фізики як концеп-туальна основа формування компетентнісних і світоглядних якостей майбутнього фахівця фізико-технологічного профілю. – С. 200-204.

Мендерецький В.В. Зміст навчань з безпеки життєдіяль-ності в освітніх закладах України / В.В. Мендерецький, У.І. Недільська // Вісник Кам’янець-Подільського національ-ного університету імені Івана Огієнка. Фізико-математичні науки. – Кам’янець-Подільський : К-ПНУ імені І. Огієнка, 2012. – Випуск 5. – С. 54-59.

Мендерецький В.В. Значення навчання з безпеки життєдіяльності в освітній системі України / В.В. Мендерецький, У.І. Недільська. О.Г. Чорна // Зб. наук. праць Кам’янець-Подільського нац. ун-ту ім. І. Огієнка. Серія педагогічна. – Кам’янець-Подільський : КПНУ імені Івана Огієнка, 2012. – Вип. 18: Інновації в навчанні фізики: національний та між-народний досвід. – С. 215-217.

Мендерецький В.В. Навчання з аналізу ризику і управління безпекою / В.В. Мендерецький, У.І. Недільська // Наукові праці Кам’янець-Подільського нац. університету імені І. Огієнка. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Поділ. нац. ун-т ім. І. Огієнка, 2013. – Вип. 19.

Мендерецький В.В. Інформаційні технології навчання – основа перебудова лабораторного практикуму з фізики // Збірник науково-методичних праць «Теорія та методика вивчення природничо-математичних дисциплін». Наукові записки Рівненського державного гуманітарного універси-тету. – Рівне : РВВ РДГУ, 2007. – Випуск 10. – С. 61-64.

Мендерецький В.В. Використання комп’ютерних техноло-гій для підвищення якості самоосвіти учнів загальноосвіт-ньої школи з фізики / В.В. Мендерецький, Н.І. Соловйова // Збірник наукових праць КПНУ імені І. Огієнка. Серія педа-гогічна. − Кам’янець-Подільський : КПНУ імені І. Огієнка, 2015. – Вип. 21: Дидактика фізики як концептуальна основа формування компетентнісних і світоглядних якостей майбут-нього фахівця фізико-технологічного профілю. – С. 45-51.

Мендерецький В.В. Місце та роль інформаційно-телекомунікаційних технологій в системі освіти України / В.В. Мендерецький // Сучасні проблеми математично моделювання, прогнозування та оптимізації : тези допо-відей VII міжнародної наукової конференції. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Поділ. національний університет ім. Івана Огієнка, 2016. – С. 145-146.

Мендерецький В.В. Дидактичні засади використання інформаційних технологій у навчально-виховному процесі / В.В. Мендерецький, У.І. Недільська // Вісник Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Фізико-математичні науки. – Вип. 7. – КПНУ, 2015. – С. 57-61.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-11-30