СУЧАСНА АСТРОНОМІЧНА КАРТИНА СВІТУ ЯК СКЛАДОВА ПРИРОДНИЧО-НАУКОВОГО СВІТОГЛЯДУ

Автор(и)

  • С. Г. Кузьменков Херсонський державний університет, Україна
  • Г. І. Сунденко Херсонський державний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2017-23.91-96

Анотація

У   статті розглянуто структуру наукового світогляду, визначено взаємозв’язки між картиною світу та світоглядом. Науковий світогляд ми визначаємо як систему принципів, знань, поглядів на навколишній світ з точки зору уявлень сучас-ної науки, через які можна визначити місце в світі (природі і суспільстві) окремого індивіда і людства в цілому. Наведено критерії сформованості природничо-наукового світогляду та етапи його формування. Під астрономічною картиною світу ми розуміємо узагальнену систему уявлень про походження, будову і розвиток Всесвіту. У вигляді таблиць представлено два інформативних блоки, що визначають складові сучасної астрономічної картини світу. Кожен блок містить низку пози-цій: у блоці 1 позиції подані в хронологічній послідовності (від зародження Всесвіту до сучасності, умовно – передісторія та історія планети Земля і життя на ній), у блоці 2 – в ієрархічній (від компонентів Сонячної системи до Мультивсесвіту, умовно – положення планети Земля у Всесвіті). Визначені так структура і зміст сучасної астрономічної картини світу спри-ятимуть більш ефективному формуванню цієї картини в учнів як частини їх природничо-наукового світогляду.

Посилання

Андрієвський С.М. Курс загальної астрономії / С.М. Анд-рієвський, І.А. Климишин. – Одеса : Астропринт, 2010. – 480 с.

Гончаренко С.У. Формування наукового світогляду учнів під час вивчення фізики / С.У. Гончаренко. – К. : Радянська школа, 1990. – 207 с.

ДЕРЖАВНИЙ СТАНДАРТ базової і повної загальної середньої освіти. – Режим доступу: http://zakon4.rada.gov.ua/laws/ show/1392-2011-%D0%BF#n9

Єремєєва А.І. История астрономии (основные этапы развития астрономической картины мира) / А.И. Еремеева, Ф.А. Цицин. – М. : Изд-во МГУ, 1989. – 349 с.

Мощанский В.Н. Формирование мировоззрения учащихся при изучении физики / В.Н. Мощанский. – М. : Просвещение, 1989. – 192 с.

Стєпін В.С. Научная картина мира в культуре техногенной цивилизации / Стєпін В.С., Кузнєцова Л.Ф. – М. : ИФРАН, 1994. – 274 с.

Філософський енциклопедичний словник / ред. В.І. Шинкарук. – К. : Абрис, 2005. – 750 с.

Формирование научного мировоззрения учащихся / под. ред. Э.И. Моносзона, Р. Прадика, Р.М. Роговой. – М. : Педагогика, 1985. – 232 с.

Чанышев А.И. Начало философии / А.И. Чанышев. – М. :

Изд-во MГУ, 1982. – 184 с.

Шуртаков К.П. Мировоззрение и методы его формирования / К.П. Шуртаков. – Казань : Издательство Казанского университета, 1989. – 216 с.

Histoire de l’Univers. – Mode d’accès: https://fr.wikipedia.org/ wiki/Histoire_de_l%27Univers.

Isabelle Jonas-Agrégation (AESS) PHYSIQUE ULB – Mai 2010. – Mode d’accès: http://w3.iihe.ac.be/~cvdvelde/AESS/ METH031/UNIVERS_PARTIE3_corr.pdf/

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-11-30