ОПАНУВАННЯ МАТЕМАТИЧНОГО АПАРАТУ ЯК ОРІЄНТИР ФІЗИКО-ТЕХНОЛОГІЧНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • С. Ф. Лягушин Дніпропетровський національний університет ім. Олеся Гончара, Україна
  • О. Й. Соколовський Дніпропетровський національний університет ім. Олеся Гончара, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2017-23.96-99

Анотація

Виклики, які стоять перед Україною, вимагають покращення інженерної освіти. Її основа – високоякісна середня освіта, суттєвою складовою якої є вивчення фізики. Шлях до поліпшення знань і навичок – у ширшому використанні доступного учням математичного апарату. Можливості шкільних курсів фізики та математики залежать від обраного рівня. Доступність усіх видів подальшої освіти забезпечується програмами академічного рівня, які є основою ЗНО. Потребує обговорення обсяг матеріалу з фізики, передбаченого такою програмою. Суттєву допомогу може забезпечити математика, якщо не ігнорувати су-часний тип мислення молоді. Перспективним буде активне застосування понять векторної алгебри, скалярного та векторного добутків. На цій базі можливе ознайомлення слухачів із поняттям лінійного простору, а потім із сутністю квантової теорії та основоположними ідеями статистичної фізики. Поява основ математичного аналізу в курсі математики робить реальним прос-те тлумачення багатьох понять механіки та інших розділів. Пропозиції базуються на досвіді роботи із школярами.

Посилання

Навчальна програма з математики для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів (рівень стандарту). –

Режим доступу: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html

Навчальна програма з математики для учнів 10-11 класів за-гальноосвітніх навчальних закладів (академічний рівень). – Режим доступу: http://mon.gov.ua/activity/education/ zagalna-serednya/navchalni-programy.html

Навчальна програма з математики для учнів 10-11 класів за-гальноосвітніх навчальних закладів (профільний рівень). – Режим доступу: http://mon.gov.ua/activity/education/ zagalna-serednya/navchalni-programy.html

Навчальна програма з математики для учнів 10-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів (для класів з поглибленим вивченням математики). – Режим доступу: http://mon.gov.ua/ actiity/education/ zagalna-serednya/navchalni-programy.html

Козацька І.В. Реформування шкільної математичної освіти і процесу підготовки майбутнього учителя математики в системі педагогічної освіти України (1970–1983 рр.) / І.В. Козацька // Вісник Чернігівського національного педа-гогічного університету «Серія: Педагогічні науки» [редкол.: В.Ф. Савченко (наук. ред. і упоряд.)], 2017. – Вип. 146. – С. 44-48.

Математика. Навчальна програма для учнів 5-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів. – Режим доступу: http:// mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/navchalni-programy.html

Фізика. 7-9 класи. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів (зі змінами, затвердженими нака-зом МОН України від 29.05.2015 р. № 585). – Режим доступу: http://mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/ navchalni-programy.html

Фізика. 10-11 класи. Пояснювальна записка. – Режим доступу: http://mon.gov.ua/activity/ education/ zagalna-serednya/ navchalni-programy.html

Горєв В.М. Сучасний математичний апарат у курсі шкільної фізики як засіб підвищення компетентності учнів / В.М. Горєв, С.Ф. Лягушин, О.Й. Соколовський // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки / [редкол.: В.Ф. Савченко (наук. ред. і упоряд.)], 2017. – Вип. 146. – С. 125-128.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-11-30