ОСНОВНІ АСПЕКТИ СТВОРЕННЯ КОНЦЕПТУАЛЬНОЇ МОДЕЛІ ДІЯЛЬНОСТІ ВИКЛАДАЧА ФІЗИКИ У ПІДГОТОВЦІ ФАХІВЦІВ НЕФІЗИЧНОГО ПРОФІЛЮ

Автор(и)

  • С. П. Величко Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Україна
  • Е. П. Сірик Кіровоградський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2017-23.125-129

Анотація

Структурна перебудова усіх сфер життєдіяльності нашого суспільства ставить вимоги щодо характеру й послідовності реформування різноманітних галузей діяльності людини на всіх рівнях в Україні, включаючи і національну освіти. Це обумовлено тим, що освіта ХХІ-го століття – це освіта для людини. В її основу покладено розвивальну і культурологічну домінанти, виховання відповідальної, творчої особистості, яка вміє критично мислити, спрямовувати на краще своє життя і життя всієї країни.

Аналіз раніше виконаних досліджень переконує, що потреба в осучасненні стратегії реалізації нових теоретичних та методичних засад навчання загальної фізики на нефізичних спеціальностях є загальновизнаною й очевидною, але конкретних версій свого втілення у завершених системних дослідженнях вона не знайшла.

Основною метою дослідження обрано розробку моделі навчальної діяльності викладача фізики вищого навчального закладу на спеціальностях, де фізика не є профільною дисципліною; відповідно до сучасного рівня розвитку фізичної осві-ти теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити методичні рекомендації та поради викладачам фізики вищої школи на нефізичних спеціальностях, використання яких в реальному навчальному процесі дало б можливість підвищити рівень підготовки випускників ВНЗ.

Окресленні чинники, що здійснюють вплив на формування та функціонування концептуальної моделі професійної діяльності викладача фізики вищої школи, не обмежуються проаналізованими у статті прикладами. Ми переконані, що в по-дальшому концептуальна модель діяльності викладача фізики вищої школи буде доповнена і дасть значно чіткішу картину й уявлення про педагогічну діяльність викладача із зазначеного напряму.

Посилання

А.с.: Програмний продукт «Фізика. Механіка» / О.В. За-дорожна, О.В. Задорожний, С.П. Величко, Т.Ф. Шмельова (Україна). – №50513; заявл. 31.05.2013 №50718; за реєстр. 30.07.2013.

Ананьев Б.Г. Избранные психологические труды / Б.Г. Ананьев. – В 2-х томах. – М. : Педагогика, 1980. – Т.1. – С. 52.

Атаманчук П.С. Узгодження нормативних критеріїв оціню-вання навчальних досягнень учнів за вимогами освітньо-орієнтованого навчання / П.С. Атаманчук, А.М. Кух // Фізика та астрономія в школі. – 2002. – № 1. – С. 17-20.

Величко С.П. Вивчення основ квантової фізики : навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів / С.П. Величко, Л.Д. Костенко. – Кіровоград : РВЦ КДПУ ім. В. Винниченка, 2002. – 274 с.

Величко С.П. Вивчення фізичних властивостей рідких кристалів в середній загальноосвітній школі : посібник для вчителів / С.П. Величко, В.В. Неліпович. – 2-е вид., доповне-не. – Кіровоград : ПП «Ексклюзив-Систем», 2015. – 232 с.

Величко С.П. Лабораторний практикум зі спецкурсу «Засто-сування навчального лазера у викладанні шкільного курсу фізики» : посібн. для студ. фіз.-мат. фак-тів / С.П. Величко, О.А. Забара, П.В. Сірик. – Кіровоград : ПП «ЕксклюзивСистем», 2014. – 146 с.

Величко С.П. Лабораторний практикум зі спецкурсу «ЕОТ у навчально-виховному процесі з фізики» : посібн. для студ. фіз.-мат. фак-ту / С.П. Величко, Д.В. Со-менко, О.В. Слободяник. – Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2012. – 176 с.

Величко С.П. Нове навчальне обладнання для спектральних досліджень : посібн. для студ. фіз.-мат. фак-тів вищих навч. закладів. – 2-е вид., перероб. – Кіровоград : ТОВ «Імекс-ЛТД», 2006. – 202 с.

Величко С.П. Розвиток системи навчального експерименту та обладнання з фізики у середній школі : монографія / С.П. Величко. – Кіровоград, 1998. – 302 с.

Величко С.П. Універсальний спектральний комплект для навчальних цілей і фізичний практикум на його осно-ві : посібник для студентів вищих навчальних закладів / С.П. Величко, С.Г. Ковальов. – Кіровоград : ПП «Ексклюзив-Систем», 2013. – 174 с.

Жук Ю.О. Використання засобів нових інформаційних технологій у навчальній дослідницькій діяльності / Ю.О. Жук // Фізика та астрономія в школі. – 1997. – № 3. – С. 4-7.

Задорожна О.В. Фізика. 12. Задорожна О.В. Фізика. Дидактичний матеріал для проведення занять з фізики у ви-щих навчальних закладах авіаційного профілю на базі педагогічного програмного засобу «Фізика. Механіка» / О.В. Задорожна, С.П. Величко. Кіровоград : Ексклюзив-Систем, 2013. – 117 с.

Задорожна О.В. Фізика. Механіка : дидактичний матеріал для перевірки знань з фізики курсантів вищих навчальних закладів авіаційного профілю : навчально-методичний посібник / О.В. Задорожна ; наук. ред.: С.П. Величко. – 2-е вид. – Кіровоград : Ексклюзив-Систем, 2013. – 124 с.

Леонтьев А.Н. Деятельность. Сознание. Личность / А.Н. Леонтьев. – М. : Политиздат, 1975. – 304 с.

Линенко А.Ф. Теорія і практика формування готовності студентів педагогічних вузів до професійної діяльності : автореферат дис. д-ра пед. наук : 13.00.01, 13.00.04 / А.Ф. Линенко ; Інститут педагогіки АПН України. – К., 1996. – 44 с.

Ломов Б.В. Вопросы общей, педагогической и инженерной психологии / Б.В. Ломов. – М. : Педагогика, 1991. – 297 с.

Никифоров Г.С. Практикум по психологии профессиональной деятельности / Г.С. Никифоров. – СПБ. : Изд-во С-Пе-тербургского унта, 2000. – 304 с.

Носков В.И. Психология образования личности / В.И. Нос-ков. – Донецк : ЯНТРА, 2001. – 212 с.

Суходольский Г.В. Математико-психологические модели деятельности / Г.В. Суходольский. – СПб. : Петрополис, 1994. – С. 16.

Шадриков В.Д. Психология деятельности и способности человека : учебное пособие для вузов / В.Д. Шадриков. – 2-е изд. перераб. и доп. – М. : Логос, 1996. – 302 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-11-30