ФОРМУВАННЯ ІНТЕГРАЛЬНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ФІЗИКИ НА ЗАСАДАХ АКМЕОЛОГІЧНОГО, КОНТЕКСТНОГО ТА КОМПЕТЕНТНІСТНОГО ПІДХОДІВ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2017-23.129-132Анотація
У статті досліджено формування інтегральної компетентності майбутнього вчителя фізики на засадах акмеологічного, контекстного та компетентністного підходів. Основними напрямками, які забезпечать досягнення цієї мети, є: 1) визначен-ня загальних і предметних компетентностей предметної спеціальності 014.08 Середня освіта (Фізика) для першого рівня вищої освіти та відповідних їм результатів навчання; 2) розробка освітньої програми підготовки фахівців даної предметної спеціальності; 3) розробки і застосування відповідної системи акмеологічних технологій навчання у вищій педагогічній школі, що може бути здійснено в результаті інтеграції трьох чинників: концентрованості, проблемності й контекстнос-ті. Практична спрямованість програмних результатів навчання вимагає переорієнтації процесу професійної підготовки майбутнього вчителя фізики на формування практичних умінь і способів професійної діяльності. Одним із шляхів такої переорієнтації є професійна підготовка майбутнього вчителя фізики на засадах контекстного та акмеологічного навчання. Побудова процесу підготовки майбутнього вчителя фізики на контекстній основі передбачає послідовне проходження та-ких етапів цього процесу: а) підготовчий, або пропедевтичний етап; б) етап неімітаційних технологій активного навчання; в) етап імітаційних технологій контекстного навчання.
Посилання
Вербицкий А.А. Концепция знаково-контекстного обучения в вузе // Вопросы психологии. 1987. № 5. С. 31-39.
Даценко І.П., Мінаєв Ю.П., Лозовенко О.А. Реалізація ідеї розвитку критичного мислення в практикумі з кур-су «Математичний апарат фізики». Вісник Чернігівського національного педагогічного університету імені Т.Г. Шев-ченка. Вип. 127. Чернігів : ЧНПУ, 2015. С. 35-38.
Закон України «Про освіту». URL: zakon.rada.gov.ua/ go/2145-19
Закон України «Про вищу освіту». URL: zakon.rada.gov.ua/ go/1556-18
Іваницький О. І. Інноваційні технології навчання фізики : навчальний посібник. Запоріжжя: Диво, 2007. 99 с.
Іваницький О.І., Ткаченко С.П. Технології навчання фізики : навчальний посібник (Рекомендовано МОН України). Запоріжжя, ЗНУ, 2010. 256 с.
Іваницький О.І. Професійна підготовка майбутнього вчителя фізики в умовах інформаційно-освітнього середовища : [мо-нографія]. Запоріжжя : ЗНУ, 2014. 230 с.
Кузьмина Н.В. Предмет акмеологии. СПб. : Питер, 1995. 158 с.
Національна рамка кваліфікацій. URL: zakon.rada.gov.ua/ go/1341-2011-п
Проект Стандарту вищої освіти України спеціальності 014 Середня освіта (Фізика). URL: mon.gov.ua/.../Освіта/.../ проекти%20стандартів/014.08-serednya-osvita-(fizika)-bak