НЕОБХІДНІСТЬ І ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ТЕХНІЧНОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ОСВІТНЬОЇ ГАЛУЗІ «ПРИРОДОЗНАВСТВО» У ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ОСНОВ СУЧАСНОЇ ЕЛЕКТРОНІКИ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2017-23.132-136Анотація
З огляду на перспективи модернізації середньої загальноосвітньої і вищої педагогічної школи, необхідності переходу до навчання за інтегрованими курсами дисциплін, підготовки підростаючого покоління до оволодіння новою технікою і техноло-гіями, у статті обґрунтовується необхідність і можливі шляхи формування технічної компетентності майбутніх учителів при-родознавчих дисциплін за умови освоєння ними основ сучасної електроніки; аналізуються проекти двох навчальних планів, один з яких є навчальним планом підготовки інтегрованого бакалавра природничих дисциплін для основної школи, у якому інтегративна навчальна дисципліна «Теорія і методика навчання окремих предметів освітньої галузі «Природознавство» в основній школі» об’єднує блоки: «Фізика», «Хімія», «Біологія». Показана можливість імплементації «основ сучасної електро-ніки» в процесі освоєння студентами теоретичного матеріалу складових блоків робочої програми з названої дисципліни. У статті також наводиться примірний перелік результатів навчання з вивчення «основ сучасної електроніки», які можуть слугу-вати визначником рівня сформованості технічної компетентності майбутніх учителів природознавства.
Посилання
Концепція середньої загальноосвітньої школи України [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://naps.gov.ua/ ua/activities/nsko/. – 26 с.
Концепція «Нова школа. Простір освітніх можливостей» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http//mon.gov.ua/ activity/education/zagalna-serednya/ua-sch-2016/. – 40 с.
Ляшенко О.І. Пріоритети розвитку української школи в умовах реформування освіти / О.І. Ляшенко // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного уні-верситету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна [редкол.: П.С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний уні-верситет імені Івана Огієнка, 2016. – Випуск 22: Дидактичні механізми дієвого формування компетентнісних якостей майбутніх фахівців фізико-технологічних спеціальностей. – С. 39-42.
Інтегративний функціонально-галузевий підхід як чин-ник прогнозування і побудови моделей педагогічної природничо-наукової освіти : монографія / М.Т. Марти-нюк, С.І. Бондаренко, О.В. Браславська [та ін.] ; за ред. М.Т. Мартинюка, М.В. Декарчука. – Умань : ФОП Жовтий О.О., 2013. – 174 с.
Краснобокий Ю.М. Інтеграція природничо-наукових дисциплін у світлі компетентнісної парадигми освіти / Ю.М. Краснобокий, І.А. Ткаченко // Матеріали XI Між-народної науково-практичної конференції «Теорія та мето-дика навчання фундаментальних дисциплін у вищій шко-лі» : зб. наук. пр. – Кривий Ріг : Видавничий відділ КМІ, 2013. – Вип. VIII. – С. 83-89.
Ільніцька К. До питання про формування технічної компетентності майбутніх учителів фізики у процесі застосування засобів сучасної електроніки й комп’ютерної техніки в навчальному фізичному експерименті / К. Ільніцька // Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. – Кропивницький : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2016. – Випуск 10. – Частина 2.–С. 52-56.
Ільніцька К.С. Розв’язування дослідницько-конструкторських задач як один із чинників формування технічної компетентності майбутніх учителів фізики / К.С. Ільніцька // Наукова діяльність як шлях формування професійних ком-петентностей майбутнього фахівця (НПК-2016) : матеріали IV Всеукраїнської науково-практичної конференції з міжна-родною участю, 1-2 грудня 2016 р., м. Суми; у 2-х частинах. – Суми : ФОП Цьома С.П., 2016. – Ч. 1. – С. 125-129.