МЕТОДИЧНА СИСТЕМА ВИВЧЕННЯ ЗАГАЛЬНОГО КУРСУ ФІЗИКИ З ВИКОРИСТАННЯМ МЕТОДИЧНОЇ ПРОПЕДЕВТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2017-23.139-142Анотація
У статті докладно описана методична система навчання загального курсу фізики. Концептуальне бачення методич-ної системи навчання загальної фізики з використанням пропедевтичного підходу представлено в авторській моделі. Методична система включає чотири підсистеми: цільову, змістову, процесуальну, контрольно-коригуючу. Цільова підсис-тема включає основні цілі навчання студентів загальної фізики: набуття фахових і наддисциплінарних знань; фахових і загальнонавчальних умінь, а також набуття здатності застосовувати їх у процесі розв’язування різних завдань і проблем, які виникають під час навчання і в подальшій методичній діяльності, тобто набуття методичних і загальних компетенцій. Зміст навчання розуміється як система фундаментальних знань, що забезпечують формування природничо-наукового світогляду студента, індивідуально-психологічні якості та ціннісні орієнтації, досвід пізнавальної та практичної діяльності, необхідні і достатні для подальшої методичної підготовки. Процесуальний компонент включає форми навчання, методи та засоби навчання, моделі подання змісту навчання та методичний інструментарій. Методична пропедевтика нами реалізується в процесі використання різних моделей подання навчальної інформації. Для реалізації дидактичної моделі логічної структури навчального матеріалу, розроблено методичний інструментарій викладача, до складу якого внесено: конструктиви опису стандартного складу знання структурних елементів фізичних знань: фізичних величин, законів, закономірностей, приладів, фундаментальних дослідів, фізичних фактів тощо; конструктиви опису якісної, кількісної, сутнісної та прикладної сторін фізичного явища; методичні рекомендації щодо опису фізичного знання на рівні фізичної теорії і фізичної картини світу.
Посилання
Сергієнко В.П. Інтеграція фундаментальності та професійної спрямованості курсу загальної фізики у підготовці сучасного вчителя : монографія / В.П. Сергієнко. – К. : НПУ, 2004. – 382 с.
Благодаренко Л.Ю. Навчальна програма з фізики для студентів педагогічних університетів як чинник формуван-ня їх предметної компетентності / Л.Ю. Благодаренко, М.І. Шут // Управління якістю підготовки майбутнього учителя фізико-технологічного профілю : збірник наук. пр. Кам’янець-Подільського нац. ун-ту ім. Івана Огієнко. – Кам’янець-Подільський, 2014. – Вип. 20. – С. 185-187.
Вербицкий А.А. Активное обучение в высшей школе: контекстный подход : методич. пособие / А.А. Вербицкий. –
М. : Высш. шк., 1991. – 207 с.
Маркова С.М. Педагогическое проектирование в условиях непрерывного многоуровневого профессионального образования / С.М. Маркова. – Н. Новгород : ВГИПИ, 1999. – 88 с.
Чернилевський Д.В. Технология обучения в высшей школе / Д.В. Чернилевський , О.К. Филатов. – М. : Экпедитор, 1996. – 187 с.