ІНФОРМАЦІЙНО-КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В ІНТЕГРОВАНОМУ КУРСІ БЕЗПЕКИ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ТА ОХОРОНИ ПРАЦІ ДЛЯ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2017-23.158-162Анотація
Розкрито методику застосування інформаційно-комунікаційних технологій та особливості використання мультимедій-них засобів навчання у процесі вивчення майбутніми вчителями технологій інтегрованого курсу безпеки життєдіяльності та охорони праці, оскільки сучасна система підготовки фахівців потребує використання інформаційних технологій для форму-вання та розвитку професійно важливих якостей, пізнавального інтересу студентів до вивчення інтегрованого курсу.
Представлено основні напрямки використання інформаційних технологій у процесі організації самостійної роботи з інтегрованого курсу за допомогою інформаційних технологій, що має певні переваги над традиційними формами роботи, оскільки забезпечує оптимальну для кожного конкретного студента послідовність, швидкість сприйняття матеріалу, можливість самостійної організації вивчення теоретичного матеріалу, розбору прикладів, методів розв’язання ситуаційних задач тощо; формує навички аналітичної і дослідницької діяльності; забезпечує можливість самоконтролю якості здобутих знань; заощаджує час студента необхідний для вивчення курсу.
Посилання
Безпека життєдіяльності : навч. посібник / [П.С. Атаманчук, В.В. Мендерецький, О.П. Панчук, О.Г. Чорна]. – К. : Центр
учбової літератури, 2011. – 276 с.
Бистрова Ю.В. Інноваційні методи навчання у вищій школі України / Ю.В. Бистрова // Право та інноваційне суспільство. – № 1 (4). – 2015. – С. 27-33.
Гуревич Р.С. Інформаційні технології навчання: інтегрований підхід / Р.С. Гуревич, М.Ю. Кадемія, М.М. Козяр ; за ред.Р.С. Гуревича. – Львів : Вид-во «СПОЛОМ», 2011. – 484 с.
Денисова Л.В. ИТК как средство обучения в контексте личностно ориентированного подхода / Л.В. Денисова, В.О. Дженжер // Ученые записки. – М. : ИИО РАО, 2005. – Вып. 16. – С. 54-57.
Кобилянський В. Використання інтернет-технологій у процесі вивчення безпеки життєдіяльності [Електронний ресурс] / В. Кобилянський, С. Дембіцька. – Режим доступу: http://www.kspu.kr.ua/in
Коваль Т.І. Підготовка викладачів вищої школи: інформаційні технології у педагогічній діяльності : навч.-метод. посіб. / Т.І. Коваль. – К. : Вид. центр НЛУ, 2009. – 380 с.
Морохов О.О. Особливості використання мультимедійних засобів навчання у професійній підготовці педагогів / О.О. Морохов // Вища освіта України. – № 2. Додаток 1. – 2009 р. – Тематичний випуск «Наука і вища освіта в Україні: міра інтеграції». – 308 с. – С. 146-152.
Тыщенко О.Б. Границы возможностей компьютера в обуче-нии / О.Б. Тыщенко, М.В. Уткес // Образование. – 2002. – № 4. – С. 85-91.
Основи охорони праці : [навч. посібник] / П.С. Атаманчук,
В.В. Мендерецький, О.П. Панчук, О.Г. Чорна. – К. : Центр учбової літератури, 2011. – 224 с.
Чорна О.Г. Методика навчання соціально-екологічної безпеки життєдіяльності майбутніх учителів технологій : дис. канд. пед. наук : 13.00.02 / О.Г. Чорна. – К., 2016. – 224 с.
Чорна О.Г. Організація самостійної роботи з безпеки життє-діяльності та цивільного захисту у вищій школі / О.Г. Чорна // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського націо-нального університету імені Івана Огієнка. Серія педа-гогічна / [редкол.: П.С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський на-ціональний університет імені Івана Огієнка, 2014. – Вип. 20: Управління якістю підготовки майбутнього вчителя фізико-технологічного профілю. – 318 с. – С. 303-305.
Чорна О.Г. Принципи створення та реалізації навчально-методичного комплексу інтегрованої дисципліни «Безпека життєдіяльності» / О.Г. Чорна // Вісник Кам’янець-Поділь-ського національного університету імені Івана Огієнка. Фі-зико-математичні науки. – Вип. 8. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2015. – С. 16-22.