МЕТОДИКА НАВЧАННЯ МЕХАНІКИ В СТАРШІЙ ШКОЛІ НА ЗАСАДАХ КОМПЕТЕНТНІСНОГО ПІДХОДУ: РЕЗУЛЬТАТИ ПЕДАГОГІЧНОГО ЕКСПЕРИМЕНТУ

Автор(и)

  • Н. В. Форкун Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2017-23.176-178

Анотація

У статті висвітлені результати проведеного педагогічного експерименту з впровадження розробленої методики навчан-ня механіки в старшій школі на засадах компетентнісного підходу. В процесі експерименту були використані теоретичні та емпіричні методи дослідження, а також методи спостереження, анкетування, тестування, експеримент, статичні методи опрацювання результатів. Педагогічний експеримент з апробації методики навчання механіки старшокласників в аспекті компетентнісного підходу охоплював констатувальний, пошуковий та формувальний етапи дослідження. Результати під-твердили статистичну достовірність впливу запропонованої методичної системи навчання механіки в старшій школі на засадах компетентнісного підходу на формування ключових і предметних компетентностей учнів, підвищення рівня якості та дієвості знань учнів.

Посилання

Атаманчук П.С. Дидактичне забезпечення семінарських занять з курсу «Методика навчання фізики» (загальні питання) : навчально-методичний посібник / П.С. Атаманчук, О.М. Семерня, Т.П. Поведа. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2010. – 392 с.

Атаманчук П.С. Інноваційні технології управління навчан-ням фізики / П.С. Атаманчук. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський державний педагогічний університет, інформаційно-видавничий відділ, 1999. – 174 с.

Атаманчук П.С. Інновації в управлінні навчально-пізнавальною діяльністю учнів з фізики / П.С. Атаманчук, Н.В. Форкун // Наукові записки. Серія: Проблеми мето-дики фізико-математичної і технологічної освіти. – Кро-пивницький : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2017. – Випуск 11. – Частина 2.– С. 62-71.

Бабанский Ю.К. Проблемы повышения эффективности педагогических исследований / Ю.К. Бабанский. – М. : Педагогика, 1982. – 192 с.

Гончаренко С.У. Методика як наука: навчальний посібник / С.У. Гончаренко. – Хмельницький : Вид-во ХГКП, 2001. – 30 с.

Національна стратегія розвитку освіти в Україні на 2012– 2021 рр. – URL: https://hoippo.km.ua/news-view-156.html

Нова школа. Простір освітніх можливостей. – URL: http:// mon.gov.ua/activity/education/zagalna-serednya/serpnevi-pedagogichni-konferencziyi-2016.html

Гончаренко С.У. Педагогічні дослідження: Методологічні поради молодим науковцям / С.У. Гончаренко. – Київ– Вінниця : ТОВ фірма «Планер», 2010. – 308 с.

Садовий М.І. Особливості педагогічного експерименту у дисертаційних дослідженнях / М.І. Садовий // Наукові записки. Серія: Педагогічні науки. – Кіровоград : РВВ КДПУ ім. В. Винниченка, 2012. – Вип. 106. – С. 110-121.

Словник базових понять з курсу «Педагогіка» : навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. – 2-е вид., доп. і перероб. / укладач О.Є. Антонова. – Житомир : Вид-во ЖДУ імені Івана Франка, 2014. – 100 с.

Форкун Н.В. Методична система навчання фізики в старшій школі на засадах компетентісного підходу: теоретичний ас-пект / Н.В. Форкун // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: П.С. Атаманчук (голо-ва, наук. ред.) та ін.]. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2014. – Вип. 20. – С. 117-119.

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-11-30