ПЕРСПЕКТИВИ ВИКОРИСТАННЯ ІНФОРМАЦІЙНО-ТЕЛЕКОМУНІКАЦІЙНИХ ТЕХНОЛОГІЙ ЯК ЗАСОБУ STEM-ІНТЕГРАЦІЇ В СИСТЕМІ ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНЬОГО СПЕЦІАЛІСТА

Автор(и)

  • В. В. Мендерецький Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0002-4175-2220
  • У. І. Недільська Подільський державний аграрно-технічний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2018-24.22-25

Анотація

У статті переконливо доведено, що STEM-інтеграція може бути успішно здійснена при використанні інформаційних та телекомунікаційних технологій в якості засобу підготовки майбутнього фахівця. Розвиток та використання таких технологій – це технологічна система, раціональне та ефективне використання якої можливе лише при відповідній технічній та методичній підготовці спеціаліста. Перехід сучасного суспільства до ери глобальної комп’ютеризації вимагає від сучасної людини володіння знаннями новітніх інформаційних технологій та вміння безпечного використання комп’ютерної техніки. Проаналізовані можливості використання інформаційних технологій у навчальному процесі, що сприяє урізноманітненню предметної діяльності студентів, надає можливість для різнобічного саморозвитку особистості, підвищує мотивацію для отримання якісної освіти. Вважаємо, що головним завданням сучасної системи навчання є впровадження STEM-освіти та
створення педагогічних умов для розвитку творчого потенціалу особистості, самостійного критичного мислення, ціннісних орієнтацій та формування спектра освітніх компетентностей, адекватних новим життєвим реаліям. Подальшого розвитку набуло питання перспективи застосування STEM-технологій в навчальному процесі інформаційними та телекомунікаційними засобами.

В статье убедительно доказано, что STEM-интеграция может быть успешно осуществлена при использовании  информационных и телекоммуникационных технологий в качестве средства подготовки будущего специалиста. Развитие и использование таких технологий – это технологическая система, рациональное и эффективное использование которой возможно только при соответствующей технической и методической подготовке специалиста. Переход современного общества к эре глобальной компьютеризации требует от современного человека владение знаниями новейших информационных технологий и умение безопасного использования компьютерной техники. Проанализированы возможности использования информационных технологий в учебном процессе, что будет способствовать разнообразию предметной деятельности студентов, предоставит возможность для разностороннего саморазвития личности, повысит мотивацию для получения качественного образования. Считаем, что главной задачей современной системы обучения является внедрение STEM-образования и создание педагогических условий для развития творческого потенциала личности, самостоятельного критического мышления, ценностных ориентаций и формирования спектра образовательных компетенций, адекватных новым жизненным реалиям. Дальнейшее развитие получил вопрос перспективы применения STEM-технологий в учебном процессе информационными и телекоммуникационными средствами.

The article convincingly proved that STEM integration can be successfully implemented using information and telecommunication technologies as a means of training a future specialist. The development and use of such technologies is a technological system, rational and eff ective use of which is possible only with the appropriate technical and methodological training of a specialist. The transition of modern society to the era of global computerization requires modern knowledge of the latest information technologies and the ability to use computer technology safely. The possibilities of using information technologies in the educational process, which facilitates the diversifi cation of students’ subject activity, are analyzed, provides an opportunity for a diverse self-development of the individual, increases motivation for obtaining quality education. We believe that the main task of the modern educational system is the introduction of STEM-education and the creation of pedagogical conditions for the development of creative potential of the individual, independent critical thinking, value orientations, and the formation of a spectrum of educational competences that are adequate to new life realities. The further development of the perspective of the use of STEM-technologies in the educational process by information and telecommunication means.

Посилання

Атаманчук П.С. Управление процессом становления будущего педагога. Методологические основы : монография / П.С. Атаманчук. – Издатель : Palmarium Academic Publishing ist ein Imprint der, Deutschland, 2014. – 137 p.

Балик Н.Р. Підходи та особливості сучасної STEM-освіти / Н.Р. Балик, Г.П. Шмигер // Фізико-математична освіта. – 2017. – № 2(12). – С. 26-30.

Барна О.В., Балик Н.Р. Впровадження STEM-освіти у навчальних закладах: етапи та моделі / О.В. Барна, Н.Р. Балик // STEM-освіта та шляхи її впровадження в навчально-виховний процес: матеріали І регіональної науково-практичної веб-конференції. – Тернопіль, 2017. – С. 3–8.

Василашко І.П. Упровадження STEM-навчання – відповідь на виклик часу / І.П. Василашко, Т.І. Білик // Управління освітою. – К., 2017. – № 2 (386). – С. 28-31.

Відділ STEM-освіти [Електронний ресурс] // Інститут модернізації змісту освіти. – Режим доступу до ресурсу: https://imzo.gov.ua/proimzo/struktura/viddil-stem-osviti/.

Гончарова Н.О. Професійна компетентність учителя в системі навчання STEM / Н.О. Гончарова // Наукові записки Малої академії наук України : зб. наук. праць. – К. : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2015. – Вип. 7. – С. 141-148.

Коваленко О.А. STEM-освіта: досвід упровадження в країнах ЄС та США / О.А. Коваленко, О.О. Сапрунова // Рідна школа. – № 4, квітень. – 2016. – С. 46–50.

Кузьменко О.С. Сутність та напрямки розвитку STEM-освіти / О.С. Кузьменко // Наукові записки КДПУ. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти : зб. наук. праць / Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. – Кіровоград : КДПУ ім. В. Винниченка, 2016. – Вип. 9. – С. 188-190.

Мендерецький В.В. Значення інформаційно-телекомунікаційних технологій для розвитку освіти в Україні / В.В. Мендерецький, У.І. Недільська // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету ім. Івана Огієнка. Серія педагогічна. – Кам’янець-Подільський : К-ПНУ ім. Івана Огієнка, 2016. – Вип. 22:

Дидактика фізики як концептуальна основа формування компетентнісних і світоглядних якостей майбутнього фахівця фізико-технологічного профілю. – С. 200-204.

Наказ МОН України № 188 від 29.02.2016 р. «Про створення робочої групи з питань впровадження STEM-освіти в Україні» [Електронний ресурс]. – Режим доступу: mon.gov.ua

План заходів щодо впровадження STEM-освіти в Україні на 2016–2018 роки [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://drive.google.com/file/d/0B3m2TqBM0APKQmc4LUd2MmVFckk/view

Проект концепції STEM-освіти в Україні [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://drive.google.com/file/d/0B3m2TqBM0APKT0d3R29PbWZwUnM/view

Heidi Kleinbach-Sauter. STEM 2.0: An Imperative for Our Future Workforce // Heidi Kleinbach-Sauter, Edie Fraser [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.stemconnector

STEM. Future-proofi ng Australia’s workforce by growing skills

in science, technology, engineering and maths [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://www.pwc.com.au/stem.html

STEM Education in Southwestern Pennsylvania. Report of a project to identify the missing components [Електронний ресурс]. – Режим доступу: https://www.cmu.edu /gelfand/documents/stem-survey-report-cmu-iu1.pdf

##submission.downloads##