STEM СЕРЕДОВИЩЕ НАВЧАННЯ ФІЗИКО-ТЕХНІЧНИХ ДИСЦИПЛІН

Автор(и)

  • О. М. Трифонова Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені Володимира Винниченка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2018-24.37-39

Анотація

Організація процесу навчання на основі міждисциплінарної інтеграції конкретних знань забезпечує формування у майбутніх фахівців професійної освіти компетентності, на основі якої особистість знаходить своє місце у конкурентному середовищі. Крім ґрунтовних знань, умінь та навичок мають бути сформовані такі психолого-педагогічні якості суб’єктів навчання: вміння бачити перспективну наукову проблему, швидко думати та приймати зважене рішення, генерувати ефективні для діяльності ідеї та технології. В цілому це уміння визначити пріоритетність у виборі як індивідуальних, так і групових проектів, окреслення проблемно орієнтованих технологій навчання, які спрямовані на командну роботу, на командний стиль мислення через використання набутого власного та командного досвіду науково-дослідної діяльності. Тренувальний спосіб здобуття знань через розв’язання великої кількості задач та вправ є менш ефективним. Якраз STEM освіта, STEM технології задовольняють ефективно формувати якісну освіту і ґрунтовну компетентність конкурентоспроможних фахівців, які можуть генерувати інновації. Виходячи з зазначеного нами сформовано STEM технологія навчання природничих, технічних та технологічних дисциплін, створена модель STEM освітнього середовища та модель техніко-технологічної картини світу, як яскравий приклад інтеграції знань.

Организация процесса обучения на основе междисциплинарной интеграции конкретных знаний обеспечивает формирование у будущих специалистов профессионального образования компетентности, на основе которой личность находит свое место в конкурентной среде. Кроме базовых знаний, умений и навыков должны быть сформированы такие психолого-педагогические качества субъектов обучения как умение видеть перспективную научную проблему, умение быстро думать и принимать взвешенное решение, генерировать эффективные для деятельности идеи и технологии. В целом это умение определить приоритетность в выборе как индивидуальных, так и групповых проектов, определение проблемно ориентированных технологий обучения, направленных на командную работу, на командный стиль мышления через использование при обретенного собственного и командного опыта научно-исследовательской деятельности. Тренировочный способ получения знаний через решение большого количества задач и упражнений является менее эффективным. Именно STEM образование, STEM технологии удовлетворяют необходимость эффективно формировать качественное образование и фундаментальную компетентность конкурентоспособных специалистов, которые могут генерировать инновации. Исходя из указанного нами сформирована STEM технология обучения естественным, техническим и технологическим дисциплинам, создана модель STEM образовательной среды и модель технико-технологической картины мира, как яркий пример интеграции знаний.

The Law of Ukraine «On Education» and other normative documents defi ne the main tasks of training, which provide for appropriate changes depending on the technologies that arise during the reform process of higher education institutions. Concepts that fi t into the semantic world-wide network, where emphasis is placed on the ability to fi nd, analyse and synthesize information and especially be able to interact and work in a team, are naturally created. The identifi ed indicators are active in the labour market and can fully ensure the self-realization of the individual in the fi elds of science and technology. STEMeducation is a promising direction for the implementation of these plans in the successful training and research activities of future engineers in the professional industry. New State Standards direct the educational process to students’ self-education to provide a conscious understanding of both the subject of learning and the mastery of interdisciplinary knowledge of physics and technical disciplines. This should be facilitated by the socio-educational component of the learning process. Organization of the learning process based on the interdisciplinary integration of specifi c knowledge provides the formation of future specialists of the technological profi le of competence, on the basis of which the person fi nds its place in a competitive environment. In addition to thorough knowledge, skills and abilities, the psychological and pedagogical qualities of the subjects of learning should be formed as a perspective scientifi c problem, ability to think fast and make informed decisions, to generate ideas and technologies that are eff ective for the activity. In general, this is the ability to determine the priority of choosing both individual and group projects, outlining problemoriented teaching techniques that focus on teamwork, on team style thinking through the use of acquired own and team experience in research. A training way of acquiring knowledge
through solving a large number of tasks and exercises is less eff ective. Just STEM-education, STEM technology satisfi es eff ectively the formation of high-quality education and sound competence of competitive professionals who can generate innovation. Such education and technology require the training of skilled personnel and the creation of resources for the above activities. In this regard, on the agenda, determine the basis for the organization of STEM training, which in our opinion should include reasonable models of the STEM environment, patterns of structure STEM training, the structure of technical and technological picture of the world. The methodological support should
include the information and communication component, cloud technologies, which will provide greater eff ectiveness of STEM implementation of education in the training of professionals.

Посилання

Методичні рекомендації щодо впровадження STEM-освіти у загальноосвітніх та позашк ільних навч. закл. України на 2017/2018 навч. р. / Лист ІМЗО № 21.1/10-1470 від 13.07.17.

Найвідоміші STEMівці світу. – Режим доступу: https://toys4brain.com.ua/uk/articles-and-video/top-world-stem-people/

Підсумки засідання Комітету Верховної Ради України з науки і освіти від 18.05.2016. – Режим доступу: https://pedpresa.ua/158417-online32.html

Подопригора Н.В. Методична система навчання математичних методів фізики у педагогічних університетах : монографія / Н.В. Подопригора ; МОНУ ; КДПУ імені Володимира Винниченка. – 2-е вид. – Кіровоград : ФО-П Александрова М.В., 2015. – 512 с.

Садовий М.І. Мехатроніка, як складова STEM-освіти у навчанні / М.І. Садовий // Актуальні аспекти розвитку STEM-освіти у навчанні природничо-наукових дисциплін : зб. матер. І Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Кропивницький, 16-17 травня 2018 р.). – Кропивницький, 2018. – С. 123-126.

Сліпухіна І.А. Формування технологічної компетентності майбутніх інженерів з використанням системи комп’ютерно орієнтованого навчання : монографія / І.А. Сліпухіна. – Луцьк : СПД Гадяк Жанна Володимирівна, 2014. – 356 с.

Суховірська Л.П. Особливості навчання фізики на основі синергетичного підходу / Л.П. Суховірська, М.І. Садовий // Вісник Черкаського університету. – Серія: Педагогічні науки. – 2012. – № 13 (226). – С. 121-126.

Трифонова О.М. Хмаро орієнтоване навчальне середовище у системі STEM-освіти / О.М. Трифонова // Актуальні аспекти розвитку STEM-освіти у навчанні природничо-наукових дисциплін : зб. матер. І Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Кропивницький, 16-17 травня 2018 р.). – Кропивницький, 2018. – С. 132-135.

Хомутенко М.В. Реалізація STEM-освіти в умовах хмароорієнтованого навчального середовища з фізики / М.В. Хомутенко, М.І. Садовий, О.М. Трифонова // STEM-освіта – проблеми та перспективи : зб. матер. ІІ Міжнар. наук.-практ. семінару (м. Кропивницький, 25-26 жовтня 2017 р.). – Кропивницький, 2017. – С. 112-114.

Чернецький І.С. Технологічна компетентність майбутнього інженера: формування і розвиток у комп’ютерно інтегрованому лабораторному практикумі з фізики / І.С. Чернецький, І.А. Сліпухіна // Information Technologies and Learning Tools – електронне наукове фахове видання. – К., 2013. – Т. 38, № 6. – Режим доступу: http://journal.iitta.gov.uaindex. phpitltarticleview952#.UurcSm6ccZk

Morel N.J. Setting the Stage for Collaboration: An Essential Skill for Professional Growth. Delta Kappa Gamma Bulletin, 2014. – 81(1). – P. 36-39.

STEM Education Coalition [Electronic Resource]. – Mode of access: http://www.stemedcoalition.org/

STEM Innovation Task Force (2014). STEM 2.0 – An Imperative For Our Future Workforce. Retrieved on June 12, 2015 [Electronic resource]. – Retrieved from: http://stemconnector.org/sitf

STEM-освіта: стан впровадження та перспективи розвитку: матер. ІІІ Міжнар. наук.-практ. конф. (м. Київ, 9-10 листопада 2017 р.). – К. : ДНУ «Інститут модернізації змісту освіти», 2017. – 160 с.

##submission.downloads##