ІДЕОЛОГ ДИДАКТИЧНОГО КРЕАТИВУ: ВІД ПРОГНОЗУ ДО РЕЗУЛЬТАТУ

Автор(и)

  • П. С. Атаманчук Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0002-3646-8946

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2018-24.88-98

Анотація

Дидактичний креатив Іваха І.В.: від вдалого прогнозу в навчанні майбутнього вчителя фізики до очікуваного результату його професійного становлення – лише один і найвідповідальніший крок всієї дидактичної системи. Матеріал до 100-річчя від дня народження колишнього захисника Вітчизни, креативного викладача, вмілого наставника, талановитого методиста-фізика, натхненника багатьох творчих проектів, досвідченого організатора навчально-виховного процесу, відповідального і демократичного адміністратора: стаття містить коротку біографічну довідку про Івана Вікторовича Іваха, список основних наукових, навчальних і методичних публікацій, інформацію про участь у наукових форумах та інших видах науково-педагогічної діяльності кандидата педагогічних наук, доцента, проректора з навчальної роботи, ректора Кам’янець-Подільського педагогічного інституту (1967 – 1977 роки), завідувача кафедри методики викладання фізики і технічних засобів навчання (1968 – 1983 роки), кавалера бойових орденів і нагород за трудові досягнення. У статті відображено, через призму категорій часу, подвижницьку діяльність І.В. Іваха, низка ідей і наслідків якої не втрачають своєї актуальності і в нашому сьогоденні. Тому, використання синхронізованого з текстом певного фотоілюстративного матеріалу, вважаємо необхідним і доречним.

Дидактический креатив Иваха И.В.: от удачного прогноза в обучении будущего учителя физики к ожидаемому результату его профессионального становления – только один и самый ответственный шаг всей дидактической системы. Материал к 100-летию со дня рождения бывшего защитника Отечества, креативного преподавателя, умелого наставника, талантливого методиста-физика, вдохновителя многих творческих проектов, опытного организатора учебно-воспитательного процесса, ответственного и демократического администратора: доклад содержит краткую биографическую справку об Иване Викторовиче Ивахе, список основных научных, учебных и методических публикаций, информацию об участии в научных форумах и других видах научно-педагогической деятельности кандидата педагогических наук, доцента, проректора по учебной работе, ректора Каменец-Подольского педагогического института (1967 – 1977 годы), заведующего кафедрой методики преподавания физики и технических средств обучения (1968 – 1983 годы), кавалера боевых орденов и наград за трудовые достижения. В статье отражено, через призму категорий времени, подвижническую деятельность И.В. Иваха, ряд идей и последствий которой не теряют своей актуальности и в нашем настоящем. Поэтому, использование синхронизированного с текстом определенного фото-иллюстративного материала, считаем необходимым и уместным.

Didactic Creativity Ivach I.V.: From a successful forecast in the future teacher's training of physics to the expected result of his professional development – only one and the most responsible step of the whole didactic system. Material for the 100th anniversary of the birth of a former defender of the Motherland, a creative teacher, a skilled mentor, a talented Methodist physicist, an inspiration to many creative projects, an experienced organizer of the educational process, a responsible and democratic administrator: the report contains a brief biographical note on Ivan Victorovich Ivach, a list of basic scientific, educational and methodical publications, information on participation in scientifi c forums and other types of scientific and pedagogical activity of the candidate of physics and mathematics of Political Sciences, Vice-Rector for Academic, Rector Kamianets-Podilskyi Pedagogical Institute (1967 – 1977 years),
the head of teaching physics and technical training (1968 – 1983 years), Chevalier military awards and honours for labor achievements. The article refl ects, through the prism of the categories of time, the ascetic activity of I.V. Ivach, a number of ideas and consequences which do not lose their relevance in our present. Therefore, the rapporteur considers it necessary and appropriate to use synchronized text with a particular photo-illustration.

Посилання

Колектив фізико-математичного факультету. Людина та її справа // Газета «Радянський студент», № 3 (1247), вівторок, 26 січня 1988 р.

Архів Кам’янець-Подільського державного педагогічного університету, ф.р-302, оп. 1, спр. 21, 100 арк.

Звіт про проведений самоаналіз діяльності кафедри методики викладання фізики і ТЗН (спеціальність – 7.010103, 8.010103 «Педагогіка і методика середньої освіти. Фізика і основи інформатики»), м. Кам’янець-Подільський, 6 вересня 2001 р.

І. С. Зеленюк – ректор Кам’янець-Подільського педагогічного інституту. – Режим доступу: http://library.kpnu.edu.ua/index.php/2016/02/26/i-s-zelenyukrektor-kam-yanetspodilskogo-pedagogichnogo-instytutu/

Івах Іван Вікторович – представник когорти методистів-фізиків України. – Режим доступу: http://journals.uran.ua/index.php/23074507/article/viewFile/30935/27552

Копилов Анатолій Олексійович. – Режим доступу: http://kps-ua.net/2010/khmelnicka/kopilov-anatolij-oleksijovich

Атаманчук П.С. Програма спецкурсу «Актуальні питання методики викладання фізики» / Петро Сергійович Атаманчук. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-По дільський педінститут, 1984. – 6 с.

Атаманчук П.С. Програма спецкурсу «Дидактичний комплекс у навчанні фізики» / Петро Сергійович Атаманчук. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський педінститут, 1986. – 2 с.

Атаманчук П.С. Удосконалення уроку на основі використання комплексних критеріїв контролю навчальної діяльності учнів : методичні рекомендації для учителів математики і фізики / П.С. Атаманчук, Л.О. Сморжевський. – Хмельницький : ОІУВ, 1983. – 36 с.

Атаманчук П.С. Педагогічна практика студентів фізико-математичного факультету : методичні рекомендації / П.С. Атаманчук, І.В. Івах, Л.О. Сморжевський. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський педінститут, 1983. – 54 с.

Атаманчук П.С. Критерии качества результатов обучения в условиях комплексного подхода к личностным образованиям учащегося / П.С. Атаманчук // Тез. докл. и выступлений на Х сессии Всесоюз. семинара по методол. и теорет. пробл. педагогики [“Исследование методологических проблем комплексного подхода к воспитанию”] / под ред. З.А. Мальковой, Т.Н. Филонова, Я.С. Турбовского. – М. : АПН СССР, 1982. – 242 с.– С. 116-119.

Атаманчук П.С. О возможностях учебно-познавательной

деятельностью студентов и учащихся при изучении физики / П.С. Атаманчук // Материалы Всесоюзного совещания-семинара [“О путях повышения качества знаний учащихся и студентов по физике в средней и высшей педагогической школе “]. – Карши, 1983. – С. 10.

Атаманчук П.С. Технології цільового планування уроків з фізики : методичні рекомендації для учителів математики і фізики «Удосконалення уроку на основі використання комплексних критеріїв контролю навчальної діяльності учнів» / Петро Сергійович Атаманчук. – Хмельницький : ОІУВ, 1983. – 26 с. – С. 11-25.

Атаманчук П.С. Цільове планування уроків: методичні рекомендації «Педагогічна практика студентів фізико-математичного факультету» / Петро Сергійович Ата манчук. – Кам’янець-Подільський педінститут, 1983. – 36 с. – С. 11-24.

Атаманчук П.С. Використання обчислювальної техніки при проведенні практикуму з фізики: методичні рекомендації / П.С. Атаманчук, І.В. Івах, І.М. Лісовий. – Хмельницький : ОІУВ, 1986. – Ч. 1. – 69 с.

Атаманчук П.С. Івах Іван Вікторович: через призму категорій часу / П.С. Атаманчук // Круглий стіл: Іван Вікторович

Івах: очима учнів і колег (до 100-річчя від дня народження) / С.А. Копилов, І.М. Конет, В.С. Щирба. – Кам’янець-Подільський : К-ПНУ, 2018. – 112 с.– С. 29–62.

Атаманчук П.С. Удосконалення змісту, форм і засобів навчально-пізнавальної діяльності учнів з фізики : доповідь на науково-практичній конференції учителів фізики та основ інформатики і обчислювальної техніки Новоушицького району Хмельницької області / Петро Сергійович Атаманчук. - Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський педагогічний інститут, 1986. – 9 с.

Управління навчально-пізнавальною діяльністю учнів : Республ. наук.-методичн. зб. «Методика викладання математики і фізики» / П.С. Атаманчук, Л.О. Сморжевський, Л.М. Таранов ; за ред. О.І. Бугайова. – К., 1986. – Вип. 3. – С. 11-18.

Атаманчук П.С. Дидактичні основи розробки і використання цільових навчальних програм (на матеріалі фізики та математики) : методичні рекомендації / П.С. Атаманчук. –Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський державний педагогічний інститут, 1987. – 52 с.

Атаманчук П.С. Програма спецкурсу «Домашній фізичний експеримент» / П.С. Атаманчук. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський державний педагогічний інститут, 1988. – 4 с.

Атаманчук П.С. Об'єктивізація контролю при вивченні фізики на основі проектування рівнів засвоєння навчального матеріалу : методичні рекомендації / П.С. Атаманчук. - Хмельницький : ОІУВ, 1988. – 10 с.

Атаманчук П.С. Педагогічна практика студентів 1-3 курсів фізико-математичного факультету: методичні рекомендації з професійної підготовки / П.С. Атаманчук, Л.О. Сморжевський. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський державний педагогічний інститут, 1988. – 12 с.

Атаманчук П.С. Шляхи активізації навчального процесу з математики і фізики в школах : методичні рекомендації / П.С. Атаманчук, Л.О. Сморжевський та ін. – Хмельницький : ОІУВ, 1988. – 33 с.

Атаманчук П.С. Використання обчислювальної техніки при проведенні практикуму з фізики : методичні рекомендації / П.С. Атаманчук, І.В. Івах, І.М. Лісовий. – Хмельницький : ОІУВ, 1988. – Ч. 2. – 48 с.

Атаманчук П.С. Військово-патріотичне виховання учнів на уроках і в позакласній роботі з математики і фізики / П.С. Атаманчук // Методичні матеріали семінару-наради [«Шляхи підвищення ефективності військово-патріотичного виховання учнів»]. – Хмельницький : ОІУВ, 1988. – 133 с.– С. 70-73.

Атаманчук П.С. Дидактичний комплекс для формування

експериментальних умінь та навичок учнів 5-6 класів одинадцятирічної школи : методичні рекомендації і навчальні завдання [«Формування експериментальних умінь учнів 5-6 класів»] / П.С. Атаманчук. – Хмельницький : ОІУВ, 1989. – 38 с. – С. 36-37.

Атаманчук П.С. Формування експериментальних умінь учнів 5-6 класів : методичні рекомендації і навчальні завдання / П.С. Атаманчук, Л.О. Сморжевський, та ін. – Хмельницький : ОІУВ, 1989. – 38 с.

Атаманчук П.С. Програма спецкурсу «Позакласна робота з

фізики в середній школі» / П.С. Атаманчук. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський державний педагогічний інститут, 1991. – 80 с.

Атаманчук П.С. Управління процесом навчально-пізнавальної діяльності : монографія / П.С. Атаманчук. – Кам’янець-Подільський : К-ПДПІ, 1997. – 136 с.

Атаманчук П.С. Інноваційні технології управління навчанням фізики : монографія / П.С. Атаманчук. – Кам’янець-Подільський : К-ПДПІ, 1999. – 172 с.

Атаманчук П.С. Управление процессом становления будущего педагога. Методологические основы : монография. –

Издатель : Palmarium Academic Publishing ist ein Imprint der, Deutschland, 2014. – 137 p. (ISBN:978- 3-639-84513-6; email: info@palmarium-publishing.ru).

Методика і техніка навчального фізичного експерименту в основній школі : підручник для студентів вищих навчальних закладів / П.С. Атаманчук, О.І. Ляшенко, В.В. Мендерецький, О.М. Ніколаєв. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2010. – 292 с.

Методика і техніка навчального фізичного експерименту в

старшій школі : підручник для студентів вищих навчальних

закладів / П.С. Атаманчук, О.І. Ляшенко, В.В. Мендерецький, О.М. Ніколаєв. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка,

– 412 с.

Атаманчук П.С. Теоретичні і практичні основи управління процесами становлення майбутнього вчителя фізико-технологічного профілю / П.С. Атаманчук // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: П.С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2016. – Вип. 22: Дидактичні механізми дієвого формування компетентнісних якостей майбутніх фахівців фізико-технологічних спеціальностей. – С. 7–15.

##submission.downloads##