ПРОФЕСІЙНО-МЕТОДИЧНА ПІДГОТОВКА МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ФІЗИКИ І ЗАСОБИ МЕДІАОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2018-24.142-144Анотація
У статті здійснено аналіз засобів медіаосвіти в професійно-методичній діяльності учителя фізики. Особлива увага приділена медіапроектам як сучасній формі реалізації STEM-освіти. Навчальний мультимедійний проект – це можливість подавати навчальну інформацію за допомогою мас-медіа – ілюстрацій, звуку, відео і т.п. Такими видами проектів можуть бути – презентація, відеокліп, звукозапис, сайт та ін. Для того, щоб створити медіапроект, потрібно підготувати його сценарій. Зазвичай студенти чи учні вельми недооцінюють значимість роботи з підготовки сценаріїв медіапроектів. Звичайно, вільного часу у всіх замало і сподіватися, що всі медіапроекти можна зробити експромтом без всякого сценарію велика помилка. Половина успіху будь-якого фільму або постановки залежить саме від сценарію. Адже це творча діяльність, пов’язана з самовираженням особистості засобами сучасних інформаційних і психологічних технологій. Складаючи сценарій, студент здійснює роботу з аналізу та синтезу стосовно змісту навчального предмета, власним самовдосконалення та активізації резервних можливостей власної особистості.
В статье сделан анализ профессионально-методической готовности учителя физики, в частности, рассмотрена компетентность медиаобразования. Учебный мультимедийный проект – это возможность подавать учебную информацию с помощью масс-медиа – иллюстраций, звука, видео и т.п. Такими видами проектов могут быть – презентация, видеоролик, звукозапись, сайт и др. Для того, чтобы создать медиапроект, нужно подготовить его сценарий. Обычно студенты или учащиеся весьма недооценивают значимость работы по подготовке сценариев медиапроектов. Конечно, свободного времени у всех мало и надеяться, что все медиапроекты можно сделать экспромтом без всякого сценария большая ошибка. Половина успеха любого фильма или постановки зависит именно от сценария. Ведь это творческая деятельность, связанная с самовыражением личности средствами современных информационных и психологических технологий. Составляя сценарий, студент осуществляет работу по анализу и синтезу относительно содержания учебного предмета,
собственным самосовершенствования и активизации резервных возможностей собственной личности.
The article analyses the media education in the professional methodology of the teacher of physics. Particular attention is paid to media projects as a modern form of implementation of STEMeducation. A training multimedia project is an opportunity to submit educational information through mass media – illustrations, sound, video, etc. Such kinds of projects can be – presentation, video clip, sound recording, site, etc. In order to create a media project, you need to prepare his script. Students or students usually underestimate the signifi cance of work on preparing media projects scenarios. Of course, there is not enough free time and hope that all media projects can be made impromptu without any script is a big mistake. Half the success of any movie or production depends on the scenario. It is a creative activity associated with the expression of personality through modern information and psychological technologies. When composing a script, the student carries out work on analysis and synthesis in relation to the content of the subject, self-improvement and activation of the reserve capabilities of his own personality.
Посилання
Бент Б. Андресен. Мультимедиа в образовании. Специализированный учебный курс / Бент Б. Андресен, Катя ванден Бринк. Авторизованный перевод с англ. – М. : Обучение-Сервис, 2005.
Кух А.М. Медіакурс – інтерактивне середовище підготовки висококваліфікованих фахівців з методики викладання фізики у вищій школі / А.М. Кух // Формування професійних компетентностей майбутніх учителів фізико-технологічного профілю в умовах євроінтеграції: зб. мат. міжнародної наукової інтернет-конференції / [редкол.: П.С. Атаманчук та ін.]. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2012 – 172 с. – С. 91-93.
Кух А.М. Організація навчально-пізнавальної діяльності учнів з фізики на основі рівневих завдань еталонного характеру : автореф. дис. … канд. пед. наук : спец. 13.00.02 «Теорія та методика навчання (фізика)» / А.М. Кух. – К., 1998. – 16 с.
Кух А.М. Модель системи фахової підготовки викладача фізики / А.М. Кух // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського державного університету. Серія педагогічна. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський державний університет, інформаційно-видавничий відділ, 2005. – Вип. 11: Дидактика фізики в контексті орієнтирів Болонського процесу. – С. 45-48.
Кух А.М. Синергетичний підхід до формування методичних систем фахової підготовки учителя фізики / А.М. Кух //Матеріали ІХ Всеукраїнської наукової конференції «Фундаментальна та професійна підготовка фахівців з фізики» – К. : НПУ, 2004. – С. 83-84.
Кух А.М. Системно-особистісно-діяльнісний підхід до формування системи фахової підготовки учителів фізики /
А.М. Кух // Збірник наукових праць. Педагогічні науки. – Херсон : В-во ХНУ, 2005. – Вип. 39. – С. 267-273.