ОСОБЛИВОСТІ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ ЗА СПЕЦІАЛЬНІСТЮ 015 «ПРОФЕСІЙНА ОСВІТА» У ЗАКЛАДАХ ВИЩОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • О. В. Кобилянський Вінницький національний технічний університет, Україна
  • С. В. Дембіцька Вінницький національний технічний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2018-24.148-150

Анотація

Науково-педагогічний контингент закладів вищої освіти на даному етапі формується із випускників цих же навчальних закладів, їх традиційна підготовка орієнтована лише на зростання загального наукового або професійного рівня, а не на формування у них культури та основних методик педагогічної діяльності. В зв’язку з цим питання підготовки саме викладачів набуває актуальності. У статті проаналізовані особливості підготовки фахівців спеціальності 015 «Професійна освіта (за спеціалізаціями)». Визначені основні проблеми, які виникають в процесі підготовки таких фахівців та обґрунтовані шляхи розв’язання проблем на основі компетентнісного підходу до формування професійної компетентності викладача як домінуючої умови покращення якості управлінської підготовки майбутніх фахівців. Наведена та обґрунтована структура підготовки таких фахівців. Визначено, що процес професійного навчання викладачів закладів вищої освіти має вирішувати завдання формування компетентного фахівця, який вільно орієнтується в суміжних галузях діяльності та інноваційних педагогічних технологіях, готового до постійного професійного росту, соціальної та професійної мобільності.

Научно-педагогический контингент высших учебных заведений на данном этапе формируется из выпускников этих же учебных заведений, их традиционная подготовка ориентирована только на рост общего научного или профессионального уровня, а не на формирование у них культуры и основных методик педагогической деятельности. В связи с этим вопрос подготовки именно преподавателей для учреждений высшего образования приобретает актуальность. В статье проанализированы особенности подготовки специалистов по специальности 015 «Профессиональное образование (по специализациям)». Определены основные проблемы, возникающие в процессе подготовки таких специалистов и обоснованы пути их решения используя компетентностный подход к формированию профессиональной компетентности преподавателя как доминирующего условия улучшения качества управленческой подготовки будущих специалистов. Приведенная и обоснована структура подготовки таких специалистов. Определено, что процесс профессионального обучения преподавателей высших учебных заведений должен решать задачу формирования компетентного спе-
циалиста, который свободно ориентируется в смежных областях деятельности и инновационных педагогических технологиях, готового к постоянному профессиональному росту, социальной и профессиональной мобильности.

The pedagogical contingent of higher educational institutions is formed from graduates of the same educational institutions at this stage. Their traditional training is focused only on the growth of a common scientifi c or professional level. It does not provide for the formation of a culture and basic methods of pedagogical activity. In this regard, the issue of training teachers for institutions of higher education is becoming relevant. The article analyses the peculiarities of training specialists in the specialty 015 «Vocational education (specialization)». The main problems arising in the process of training such specialists are identifi ed. And also the ways of solving problems using the competence approach to forming the professional competence of the teacher are justifi ed. The structure of training of such specialists is given and justifi ed. It is determined that the process of professional training of teachers of higher educational institutions should solve the task of forming a competent specialist who is freely oriented in related fi elds of activity and innovative pedagogical technologies, ready for constant professional growth, social and professional mobility.

Посилання

Державні стандарти професійної освіти: теорія і методика / С.У. Гончаренко, Н.Г. Ничкало, В.Л. Петренко ; під ред. Н.Г. Ничкало. – Хмельницький : Технологічний ун-т Поділля, 2002. – 334 с.

Дичківська І.М. Інноваційні педагогічні технології : навчальний посібник / І.М. Дичківська. – К. : Академвидав, 2004. – 352 с.

Кринецкий И.И. Основы научных исследований / И.И. Кринецкий. – К.–Одесса : Вища школа, 1981. – 208 с.

Ніколаєнко С. Вища освіта – джерело соціальноеко номічного і культурного розвитку суспільства / С. Ніколаєнко. –

К. : Знання, 2005. – 319 с.

Педагогика : учебное пособие для студентов педагогических учебных заведений / В.А. Сластенин, И.Ф. Исаев, А.И. Мищенко, Е.Н. Шиянов. – М. : Школа-Пресс, 1998. – 512 с.

Постанова КМ України «Про затвердження переліку галузей знань і спеціальностей, за якими здійснюється підготовка здобувачів вищої освіти» від 29 квітня 2015 р. № 266 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/266-2015-%D0%BF

Романовський О.Г. Педагогічні інновації у формуванні національної гуманітарно-технічної еліти / О.Г. Романовський // Теорія і практика управління соціальними системами : щоквартальний науково-практичний журнал. – Харків : НТУ

«ХП», 2010. – № 4. – С. 3-10.

Ткачук С.І. Актуальні проблеми та перспективи розвитку професійної освіти в умовах ринку праці / С.І. Ткачук // Вісник

Житомирського державного університету імені Іва на Франка. Педагогічні науки. – 2017. – Вип. 2 (88). – C. 266-270.

##submission.downloads##