АСТРОНОМІЧНІ СПОСТЕРЕЖЕННЯ ТА МЕТОДИКА ПРОЕКТУВАННЯ СОНЯЧНОГО ГОДИННИКА

Автор(и)

  • С. В. Мохун Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Україна
  • О. М. Федчишин Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2018-24.159-163

Анотація

Фундаментальна підготовка вчителів астрономії, які б змогли вирішувати основні завдання шкільного курсу астрономії, була завжди актуальною, особливо сьогодні, в умовах бурхливого розвитку космічних технологій. Астрономія має важливе прикладне значення – її засобами можна стимулювати учнів до вивчення інших шкільних предметів. І, водночас, вона не обходиться без математичного апарату та законів фізики. У астрономії як науці, так і навчальній дисципліні, дуже важливу роль відіграють спостереження. Астрономічні спостереження сприяють формуванню експериментальних, дослідницьких, спостережуваних умінь і навичок. Для успішного вивчення астрономії мають бути створені астрономічні майданчики при навчальних закладах. Адже саме вони забезпечують високоякісне проведення спостережень, які передбачені програмою з астрономії. Одним з елементів астрономічного майданчика обов’язково повинен бути сонячний годинник, методика проектування якого описана у даній статті.

Фундаментальная подготовка учителей астрономии, которые бы смогли решать основные задачи школьного курса астрономии, была всегда актуальной, особенно сегодня, в условиях бурного развития космических технологий. Астрономия имеет важное прикладное значение – ее средствами можно стимулировать учащихся к изучению других школьных предметов. И в то же время она не обходится без математического аппарата и законов физики. В астрономии как науке, так и учебной дисциплине, очень важную роль
играют наблюдения. Астрономические наблюдения способствуют формированию экспериментальных, исследовательских, наблюдаемых умений и навыков. Для успешного изучения астрономии должны быть созданы астрономические площадки при учебных заведениях. Ведь именно они обеспечивают высококачественное проведение наблюдений, предусмотренных программой по астрономии. Одним из элементов астрономического площадки обязательно должен быть солнечные часы, методика проектирования которых описана в данной статье.

The fundamental training of the teachers of Astronomy who could solve the main tasks of the school course of Astronomy has always been relevant, especially today in the conditions of the rapid development of space technology. Astronomy has an important applied meaning. It can stimulate students to study other school subjects. And, at the same time, Astronomy can’t exist without the mathematical apparatus and the laws of Physics. Observation plays a very important role in astronomy both in science and in academic discipline. Astronomical observation contributes to the formation of experimental, research, observational skills and abilities. Astronomical sites should be created for a successful study of Astronomy in schools. They provide high quality observations which are predictable in the program of Astronomy. One of the elements of the astronomy site must be a solar clock. The method of designing of a solar clock is described in this article.

Посилання

Андрианов Н.К. Школьная астрономическая обсерватория : пособие для учителей / Н.К. Андрианов, А.Д. Марленский. – М. : Просвещение, 1997. – 176 с.

Воробйов В.І. Астрономічні спостереження як засіб активізації пізнавальної діяльності учнів / В.І. Воробйов // Фізика та астрономія в школі. – 2006. – № 6.

Мохун С.В. Викладання фізики і педагогічна майстерність викладача [Текст] / С.В. Мохун // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. – Кам’янець-Подільський, 2017. – Вип. 23: Теоретичні і практичні основи управління процесами компетентністного становлення майбутнього учителя фізико-технологічного профілю. – С. 142-146.

Панченко Т.В. Підготовка майбутніх учителів астрономії до проведення астрономічних спостережень / Т.В. Панченко // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Педагогічні науки. – 2013. – Вип. 109. – С. 227-230. – Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/VchdpuP_2013_109_58

Федчишин О.М. Навчальний фізичний експеримент у формуванні експериментальної компетентності учнів при вивченні фізики на профільному рівні / О.М. Федчишин //

Науковий часопис національного педагогічного університету імені М.П. Дра го ма нова. Серія № 5. Педагогічні науки: Реалії та перспективи : зб. наук. пр. – Вип. 59. – 2017. – С. 198-203.

##submission.downloads##