ФОРМУВАННЯ ДОСЛІДНИЦЬКИХ УМІНЬ СТУДЕНТІВ НА ЛАБОРАТОРНИХ ЗАНЯТТЯХ З НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ «МЕТРОЛОГІЯ ТА ЕРГОНОМІКА В ОРГАНІЗАЦІЇ ОХОРОНИ ПРАЦІ»

Автор(и)

  • Т. П. Поведа Кам’янець-Подільський Національний університет імені Івана Огієнка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2018-24.170-173

Анотація

У статті описані особливості організації лабораторних занять з «Метрології та ергономіки в організації охорони праці» для студентів освітнього рівня «бакалавр» спеціальності «Професійна освіта: охорона праці». Лабораторні заняття тісно пов’язані з іншими організаційними формами навчання і взаємодоповнюють їх, складаючи єдине ціле. Провідна функція лабораторних занять полягає в наданні теоретичному курсу дослідницького характеру. На таких заняттях студенти організовують дослідницьку роботу в лабораторних умовах, вивчають основи теорії вимірювань та похибок; основні методи вимірювання електричних і неелектричних величин, опановують навички роботи з аналоговими та цифровими приладами,
експериментальною технікою та обладнанням; набувають навичок проведення ергономічних досліджень та інженерно-психологічної оцінки робочих місць, ознайомлення з основними методами контролю стану людини в процесі праці, визначення та створення ефективних систем тривалого збереженню її працездатності та здоров’я. Наведено перелік лабораторних робіт двох змістових модулів зазначеного курсу.

В статье описаны особенности организации лабораторных занятий по «Метрологии и эргономики в организации охраны труда» для студентов образовательного уровня «бакалавр» по специальности «Профессиональное образование: охрана труда». Лабораторные занятия тесно связаны с другими организационными формами обучения и взаимодополняют их, составляя единое целое. Ведущая функция лабораторных занятий заключается в предоставлении теоретическому курсу исследовательского характера. На лабораторных занятиях студенты организуют исследовательскую работу в лабораторных условиях, изучают основы теории измерений и погрешностей; основные методы измерения электрических и неэлектрических величин, овладевают навыками работы с аналоговыми и цифровыми приборами, экспериментальной техникой и оборудованием; приобретают навыки проведения эргономических исследований и инженерно-психологической оценки рабочих мест,
ознакомление с основными методами контроля состояния человека в процессе труда, определения и создания эффективных систем длительного сохранения его работоспособности и здоровья. Приведен перечень лабораторных работ двух содержательных модулей данного курса.

The article describes the features of the organization of laboratory classes in «Metrology and ergonomics in the organization of labor protection» for students of educational level «bachelor» in the specialty «Vocational education: labor protection» Laboratory studies are closely related to other organizational forms of training and complement them, making up a single whole. The leading function of laboratory classes is to provide a theoretical research course. The leading function of laboratory classes is to provide a theoretical research course. The list of laboratory works of two substantial modules of this course is given.

Посилання

Безпека життєдіяльності та охорона праці : навчально-методичний посібник / Атаманчук П.С., Мендерецький В.В.,

Панчук О.П., Поведа Т.П., Чорна О.Г. – Кам’янець-Подільський : ТОВ «Друк-сервіс», 2017. – 116 с.

Вовкотруб В.П. Лабораторна робота з дисципліни «Основи ергономіки» для студентів освітньої галузі «технології» / В.П. Вовкотруб // Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Вип. 4 (І). – Кіровоград : КДПУ імені В. Винниченка. – С. 287-292.

ДСТУ 2429-94. Система «людина-машина». Ергономічні та

техніко-естетичні вимоги. Терміни та визначення. – [Чинний

від 1995-01-01]. – К. : Держспоживстандарт України, 1994. – 29 с. – (Національний стандарт України).

Криськов Ц.А. Метрологія, стандартизація та електричні вимірювання / Ц.А. Криськов. – Кам’янець-Подільський, 2013. – 212 с.

Основи метрології та вимірювальної техніки [Текст] : у 2 т. : навч. посіб. / В.Д. Ціделко, Н.А. Яремчук, С.А. Затока та ін. – К. : НТУУ «КПІ», 2013. – Т. 1. – 236 с.

Поведа Т.П. Основи охорони праці: дидактичне забезпечення практичних занять, самостійної роботи та контролю : навчальний посібник / Т.П. Поведа. – Кам’янець-Подільський :

ТОВ «Друк-Сервіс», 2015. – 250 с.

Сидорчук Л.А. Ергономічні основи методологічних підходів до аналізу взаємодії в системі «людина-техніка» /Л.А. Сидор чук // Вісник : збірник наукових статей Київського міжнародного університету. (Серія: Психологічні науки). [Ви пуск 11]. – К. : КиМУ, 2007. – С. 190-199.

Сорочинська О.Л. Основи ергономіки : конспект лекцій для студентів денної та заочної форм навчання / О.Л. Сорочинська. – К. : ДЕТУТ, 2014. – 106 с.

##submission.downloads##