ЗАСТОСУВАННЯ ТЕХНОЛОГІЇ 3-D ДРУКУ НА ЗАНЯТТЯХ З ОСНОВ МАТЕРІАЛОЗНАВСТВА

Автор(и)

  • І. М. Цідило Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Україна
  • Я. П. Замора Тернопільський національний педагогічний університет імені Володимира Гнатюка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2018-24.181-182

Анотація

Сучасний етап світового цивілізаційного розвитку характеризується стрімким розвитком інформаційних технологій, які охоплюють все ширші сфери діяльності, створюють можливості для підвищення ефективності навчального процесу. У статті висвітлено ряд напрямів використання інформаційно-комунікаційних технологій у професійній підготовці фахівців, зокрема на заняттях з основ матеріалознавства. Відмічено, що при застосуванні ІКТ в навчальному процесі можна засвоїти багато методичних засобів які здатні полегшити педагогічний процес та зробити більш різноманітною і творчої роботу викладача і студентів. Сформульовано вимоги до застосування наочного матеріалу в процесі викладання фахових дисциплін та етапи використання інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі підготовки майбутнього вчителя трудового навчання та технологій. Показано використання 3-D принтера при виготовлені дослідного зразка для виконання лабораторної роботи із вивчення механічних властивостей неметалевих матеріалів у Тернопільському національному педагогічному університеті імені Володимира Гнатюка.

Современный этап мирового цивилизационного развития характеризуется стремительным развитием информационных технологий, охватывающих все более широкие сферы деятельности, и создают возможности для повышения эффективности учебного процесса. В статье освещены ключевые требования к качеству профессиональной подготовки специалистов, в частности на занятиях по основам материаловедения. Отмечено, что при применении ИКТ в учебном процессе можно усвоить много методических средств, которые способны облегчить педагогический процесс и сделать более разнообразной и творческой работу преподавателя и студентов. Сформулированы требования к применению наглядного материала в процессе преподавания профессиональных дисциплин и этапы использования информационно-коммуникационных технологий в учебном процессе подготовки будущего учителя трудового обучения и технологий. В качестве примера, показано использование 3-D принтера при изготовлении опытного образца для выполнения лабораторной работы по изучению механических свойств неметаллических материалов в Тернопольском национальном педагогическом университете имени Владимира Гнатюка.

The modern stage of world civilization development is characterized by the rapid development of information technologies, which deal with wide areas of activity, create opportunities for increasing the effi ciency of the educational process. The basic requirements for the quality of professional training of specialists, in particular during material knowledge lessons, are determined in the article. It is established that the applying ICT in the educational process allows learn a lot of methodological tools that can ease the pedagogical process and make the more diverse and creative work of the teacher and students. The requirements for application of visual material in the course of teaching of professional disciplines are formed and the using stages of information and communication technologies in the educational process of preparing the future teacher of labor education and technologies are also formulated. As an example, the using of a 3-D printer in a prototype manufactured for laboratory work on the study of mechanical properties of non-metallic materials in the Ternopil National Pedagogical University named after Volodymyr Hnatyuk is represented.

Посилання

Буровицька Ю.М. Інформаційно-комунікаційні технології у вищих навчальних закладах: алгоритм впровадження / Ю.М. Буровицька // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Серія: Педагогічні науки. – 2016. – Вип. 133 – С. 23-26.

Гуревич Р.С. Інформаційно-комунікаційні технології у навчальному процесі : посібник для працівників і студентів педагогічних вищих навчальних закладів / Р.С. Гуревич, М.Ю. Ка демія. – Вінниця : ДОВ «Вінниця», 2002. – 116 с.

Гусев В.В. Информационные технологии в образовательном процессе ВУЗа / Гусев В.В., Образцов П.И., Щекотихин В.М. – Орел : ВИПС, 1997. – 126 с.

Замора Я.П. Візуалізація процесу розрахунку механічних передач засобами АРМ TRANS / Я.П. Замора // Матеріали 5-ої Міжнародної науково-практичної конференції «Актуальні проблеми та перспективи технологічної і професійної освіти». 23-24 вересня 2016 року. – Тернопіль : ТНПУ імені Володимира Гнатюка, 2016. – С. 38-40.

Замора Я.П. Робоча програма «Матеріалознавсво та технологія конструкційних матеріалів» для студентів за напрямком підготовки «Технологічна освіта» / Я.П. Замора. –

Тернопіль : ТНПУ ім. Володимира Гнатюка, 2015. – 12 c.

Замора Я.П. Технологія візуалізації процесу розрахунку з’єднань деталей машин засобами АРМ JOINT / Я.П. Замора // Збірник наукових праць К-ПНУ імені Івана Огієнка. Серія педагогічна [редкол.: П.С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. –2017. – Вип. 23. – C. 88-91.

Роберт И.В. Современные информационные технологии в

образовании: дидактические проблемы; перспективы использования / И.В. Роберт. – М. : ИИО РАО, 2010. – 140 с.

Цідило І.М. Навчальні проекти як засіб застосування знань

у практичній діяльності майбутніх інженерів-педагогів / І.М. Цідило // Наукові записки Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка. Серія: Педагогіка. – 2014. – № 2. – С. 48-53.

##submission.downloads##