ОРГАНІЗАЦІЯ ОХОРОНИ ПРАЦІ У ПРОФЕСІЙНІЙ ДІЯЛЬНОСТІ ВЧИТЕЛЯ ТЕХНОЛОГІЙ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2018-24.183-185Анотація
У статті розглянуто проблему професійної підготовки майбутніх вчителів технологій з охорони праці. Встановлено, що діяльність вчителя з питань забезпечення та дотримання безпечних умов освітнього процесу вимагає постійного професійного зростання для ефективного виконання функцій, обов’язків і повноважень з охорони праці в закладі освіти, здатність до організації діяльності з обов’язковим урахуванням вимог охорони праці; майбутній вчитель буде глибоко-освіченим фахівцем з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності, якщо не лише вболіватиме за культуру безпеки життя та здоров’я учнів, але й знатиме, як цього досягти, завдяки набутим знанням та досвіду під час навчання у закладі вищої освіти. Тому, навчальний процес має бути організовано так, щоб сформувати у майбутніх вчителів технологій здоров’язберігаючий світогляд своєї фахової діяльності, що дозволить реалізувати себе у системі професійної діяльності.
В статье рассмотрена проблема профессиональной подготовки будущих учителей технологий по охране труда. Доказано, что деятельность учителя по вопросам обеспечения и соблюдения безопасных условий образовательного процесса требует постоянного профессионального роста для эффективного выполнения функций, обязанностей и полномочий по охране труда в учебном заведении, способность к организации деятельности с обязательным учетом требований охраны труда; будущий учитель будет глубоко образованным специалистом по вопросам охраны труда и безопасности жизнедеятельности, если будет не только переживать за культуру безопасности жизни и здоровья учащихся, но и знать, как этого достичь, благодаря приобретенным знаниям и опыту во время обучения в заведении высшего образования. Поэтому, учебный процесс должен быть организован так, чтобы сформировать у будущих учителей технологий здоровьесохраняющее мировоззрение своей профессиональной деятельности, что позволит реализовать себя в системе профессиональной деятельности.
The article deals with the problem of professional training of future technology teachers in labor protection. It has been established that the activity of the teacher on the issues of ensuring and observing the safe conditions of the educational process requires constant professional growth for the eff ective performance of functions, duties and powers of labor protection at the institution of education, the ability to organize activities with due consideration of labor protection requirements; the future teacher will be a deeply educated specialist in occupational safety and health, if not only heal the safety culture of life and health of students, but will also know how to achieve this, thanks to the knowledge and experience acquired during his studies at a higher education institution. Therefore, the learning process should be organized in such a way as to form future health technology teachers in the future of their health-care outlook, which will enable them to realize themselves in the system of professional activity.
Посилання
Мендерецький В.В. Значення навчання з безпеки життєдіяльності в освітній системі України / В.В. Мендерецький, У.І. Недільська, О.Г. Чорна // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана
Огієнка. Серія педагогічна. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана
Огієнка, 2012. – Вип. 5. – 254 с. – С. 215-217.
Положення про організацію роботи з охорони праці та безпеки життєдіяльності учасників освітнього процесу в установах і закладах освіти, затверджене наказом Міністерства освіти і науки України, від 27.12.2017 року №1669.
Правила безпеки під час занять у навчальних і навчально-виробничих майстернях навчальних закладів системи загальної середньої освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 13.08.2007 року №730.
Правила безпеки під час проведення навчально-виховного процесу в кабінетах (лабораторіях) фізики та хімії загально освітніх навчальних закладів, затверджені наказом Міністерства надзвичайних ситуацій від 16.07.2012 р. №992.
Правила безпечної експлуатації електроустановок споживачів, затверджених наказом Комітету по нагляду за охороною праці Міністерства праці та соціальної політики України від 09 січня 1998 року № 4.
Програма соціально-екологічної безпеки життєдіяльності підготовки бакалавра 0101 Педагогічна освіта. 6.010103 Технологічна освіта / укл.: Л.А. Сидорчук, О.Г. Чорна. – К. :
НПУ, 2016. – 20 с.
Чорна О.Г. Міждисциплінарна інтеграція як мета та ефективний засіб у професійній підготовці майбутніх вчителів технологій / О.Г. Чорна // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка.
Серія педагогічна / [редкол.: П.С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2015. – Вип. 21: Дидактика фізики як концептуальна основа формування компетентнісних і світоглядних якостей майбутнього фахівця фізико-технологічного профілю. – 356 с. – С. 242-244.
Чорна О.Г. Інформаційно-комунікаційні технології в інтегрованому курсі безпеки життєдіяльності та охорони праці для майбутніх учителів технологій / О.Г. Чорна // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: П.С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2017. – Вип. 23: «Теоретичні і практичні основи управління процесами компетентністного становлення майбутнього учителя фізико-технологічного профілю». – С. 158-162.