ФОРМУВАННЯ ФІЗИКО-ТЕХНІЧНОЇ КАРТИНИ НАВКОЛИШНЬОГО СЕРЕДОВИЩА ПРИ ВИВЧЕННІ ФІЗИКИ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2019-25.46-49Анотація
В статті розглядається проблема підвищення якості фізико-технічних знань студентів фізичних і технологічних спеціальностей педагогічних університетів на основі формування фізико-технічної картини навколишнього середовища. В умовах сучасного розвитку техніки спостерігається інтенсивне впровадження об’єктів техніки і технологій у всі сфери діяльності людини. Курс фізики відіграє особливу роль в технічній освіті молоді. Цілісний підхід до формування інтегрованих знань з фізики дозволяє сучасному фахівцю не тільки проектувати сучасні технічні об’єкти, принципово нові технології, а й передбачати наслідки їх впровадження, розробляти екологічно чисті технології.
Запропонована нами структурна схема побудови фізико-технічної картини світу. сприяє систематизації та узагальненню знань майбутніх фахівців в галузі фізики, техніки, технологій та дає змогу з’ясувати вплив діяльності людини на оточуюче середовище. В процесі вивчення курсу фізики у студентів необхідно формувати узагальнені уявлення про навколишній світ у вигляді наукової та фізичної картини світу – моделі природи, яка відповідає сучасному стану фізичної науки.
Ключові слова: фізична освіта, фізико-технічна картина, якість знань.
Посилання
Благодаренко Л.Ю., Шут М. І. Перспективи оновлення фізичної освіти в основній школі. Збірник наукових праць К-ПНУ імені Івана Огієнка. 2008. Вип. 14. С. 13-15.
Бондар М. М. Розвиток творчого технічного мислення при викладанні загальноінженерних дисциплін. Інженерія природокористування. 2014. №. 2.С. 129-131.
Зикова К. М., Шишкін Г. О. Аналіз формування наукового світогляду в учнів старшої школи при вивченні фізики. Збірник наукових праць К-ПНУ імені Івана Огієнка. Серія педагогічна. [редкол.: П.С. Атаманчук (голова, наук. ред..) та ін.]. 2018. Вип. 24. С. 60-62. DOI:10.32626/2307-4507.2018-24.60-62
Левашова В. М. Міжпредметні зв’язки природничих дисциплін як засіб формування наукового світогляду школярів. Вісник НТУ України «КПІ». Філософія. Психологія. Педагогіка. № 1, 2008. С. 154-158.
Степин В. С. Картина мира и ее функции в научном исследовании. Научная картина мира: Логико-гносеологический аспект. Киев. 1983.С. 43-76.
Шишкін Г. О. Методична система формування інтегрованих знань з фізики в системі підготовки вчителів технологій: монографія. Донецьк: ЛАНДОН-XXI, 2014. 365 с.
Shyshkin G. A., Zykova K. M., Kosohov I. H. Analysis of the development of students’ physical and technical thinking at rural schools. Science and Education a New Dimension. Pedagogy. And Psychology, VI(72), Issue: 174. 2018. Sept. pp. 28-30. https://doi.org/10.31174/SEND-PP2018-174VI72-06