ТРИВИМІРНЕ ПРОТОТИПУВАННЯ ЯК СКЛАДНИК STEM-ТЕХНОЛОГІЙ У КОНСТРУКТИВНО-ТЕХНІЧНІЙ І НАУКОВО-ДОСЛІДНІЙ РОБОТІ СТУДЕНТІВ ТА УЧНІВ

Автор(и)

  • О. С. Мартинюк Східноєвропейський національний університет імені Лесі Українки, Ukraine https://orcid.org/0000-0003-4473-7883

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2019-25.61-64

Анотація

У статті представлено спроектований та виготовлений принтер для тривимірного прототипування. Обґрунтовано необхідність впровадження STEM-технологій для оновлення освітньо-методичної та технологічної бази й реалізації інноваційних підходів. Проаналізовано результати досліджень вітчизняних і зарубіжних учених та нормативно-правову базу у сфері використання й впровадження засобів адитивних технологій у освітній і науковій галузях. За результатами аналізу було розроблено висновки, що основною проблемою у активному впровадженні та використанні адитивних технологій є низький рівень матеріального забезпечення, відсутність відповідного обладнання та невміння працювати з такою технікою. Описано спроектований та виготовлений учнями та студентами 3D-принтер, який пройшов успішну апробацію на практиці. Представлено етапи створення принтера, використовуване програмне забезпечення, узагальнено послідовність налаштування принтера та деякі проблеми, які можуть виникнути під час друку. Робота над проектуванням та виготовленням навчального обладнання з фізики відкриває широкі можливості для активізації пізнавальної діяльності учнів та студентів. 

            Ключові слова: STEM-технології, освітня робототехніка, тривимірне прототипування, 3D-принтер.

Посилання

Атаманчук П., Атаманчук В. STEM-інтеграція як важлива інноватика сучасної освітньої парадигми. STEM-освіта – проблеми та перспективи : матеріали ІІ Міжнар. науково-практичного семінару, 25-26 жовтня 2017 р., Кропивницький : КЛА НАУ, 2017. – С. 9-10.

Василашко І., Білик Т. Упровадження STEM-навчання – відповідь на виклик часу // Управління освітою. Київ, 2017. № 2 (386). – С. 28-31.

Гончарова Н. Понятійно-категоріальний апарат з проблеми дослідження аспектів STEM-освіти. Наукові записки Малої академії наук України: зб. наук. праць. Київ, 2017. Вип.10. – С. 104–114.

Закон України „Про інноваційну діяльність” [Електронний ресурс]. URL: zakon5.rada.show/40-15gov.ua/laws/

Кузьменко О. Сутність та напрямки розвитку STEM-освіти // Наукові записки. Серія: Проблеми методики фізико-математичної і технологічної освіти. Кіровоград, 2016. Вип. 9. Ч. 3. – С. 188-190.

Мартинюк О. Тривимірне моделювання: крок у майбутнє науки, технологій, освіти. Моделювання в навчальному процесі : матеріали. Всеукр. наук.-практ. інтернет-конф. (3-4 бер. 2017 р.) / уклад. Н. Головіна. – Луцьк : Вежа-Друк, 2017. – С. 7-10.

Садовий М. Методика формування уявлень про сучасну наукову картину світу в хмаро орієнтованому навчальному середовищі / М. Садовий, О. Трифонова, М. Хомутенко // Вісник Черкаського національного університету. Серія: Педагогічні науки : зб. наук. пр. – Черкаси, 2016. – Вип. 7. – С. 8-16.

Cтрижак О., Сліпухіна І., Поліхун Н., Чернецький І. Ключові поняття STEM-освіти. Наукові записки Малої академії наук України : зб. наук. праць. Київ : Інститут обдарованої дитини НАПН України, 2017. Вип.10. – С. 89-103.

Типовий перелік засобів навчання та обладнання навчального і загального призначення для кабінетів природничо-математичних предметів загальноосвітніх навчальних закладів [Електронний ресурс]. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z1050-16

Шарко В. Методична підготовка вчителя фізики в умовах неперервної освіти: монографія. Херсон : ХДУ, 2006. – 400 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-07