КОМПЕТЕНТНІСНИЙ ПІДХІД ДО ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ У ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДАХ НЕГУМАНІТАРНОГО ПРОФІЛЮ ЯК РЕАЛІЗАЦІЯ СУЧАСНОЇ ПАРАДИГМИ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2019-25.76-79Анотація
У статті порушено проблеми науково-теоретичних аспектів алгоритму інноваційних змін у системі вищої школи, в основі яких лежить відповідь сучасної педагогічної науки викликам новітньої доби, коли педагогіка, виконуючи свої історичні завдання, створює передумови для утвердження якісних інноваційних процесів педагогічної взаємодії у системі «викладач – студент», що становить основи гуманітарної безпеки нашого суспільства. Розглядаються проблеми науково-теоретичних аспектів формування культурологічної компетентності студентів як важливої складової формування професійної компетентності студентів закладів вищої освіти негуманітарного профілю; досліджується системне еволюційне осмислення дискурсу сучасної освіти та проблеми формування культурологічної компетентності сучасних студентів, обгрунтовано варіативні технології забезпечення основ культурологічної освіти майбутніх професіоналів-фахівців; аналізуються тенденції особистісно-гуманітарної технології викладання культурологічних дисциплін у ВНЗ. Аналізується алгоритм системних процесів, в основі яких закладено формування культурологічної компетентності студентів, системне еволюційне осмислення дискурсу сучасної освіти та забезпечення варіативних технологій культурологічної освіти студентів, котре формується на основі дискурсу взаємодії наукового і мистецького мислення як основи культурологічної комунікації; частково аналізуються тенденції особистісно-гуманітарної технології викладання культурологічних дисциплін у закладах вищої освіти.
Ключові слова: культурологічна компетентність, культурологічний світогляд, дискурс, психологічна безпека суспільства, культурологічна свідомість, мистецтво спілкування, культурологічне середовище, психологічний захист особистості.Посилання
Дичківська І. М. Інноваційні педагогічні технології: Навч. посібник. – К.: Академвидав, 2004. – 352 с.
Державні стандарти професійної освіти: теорія і методика : монографія / [Ничкало Н.Г., Гончаренко С.У., Радкевич В.О.]; за ред. Ничкало Н.Г. – Хмельницький : ТУП, 2002. – 334 с.
Мистецтво у розвитку особистості : [монографія / Ничкало Н.Г., Зязюн І.А., Отич О.М., Соломаха С.О., Сотська Г.І., Вовк М.П., Попик О.І., Філіпчук Н.О., Чембержі М.І., Харченко П.В., Ніколаї Г.Ю.]. – Чернівці: Зелена Буковина, 2006. – 224 с.
Ничкало Н.Г. Професійне навчання дорослого населення: теоретико-методологічні засади.– Національна академія пед. наук України, Інститут педагогічної освіти і освіти дорослих.– К.,Кіровоград: Імекс, 2013.– 263 с.
Ничкало Н.Г., Гончаренко С.У., Радкевич В.О. Державні стандарти професійної освіти: теорія і методика. – Хмельницький, ТУП, 2002, – 334 с.
Ничкало Н.Г. Трансформація професійно-технічної освіти в Україні.– К.: Пед. думка, 2008. – 199 с.
Радкевич В.О. Концепція професійно-художньої освіти / Валентина Радкевич // Професійно-технічна освіта : наук.-метод. журнал. – 2000. – № 2. – С. 43–47.
Щербак О.І. Професійно-педагогічна освіта: теорія і практика: монографія / ред. Ничалко Н.Г. - К: Наука. світ, 2010. – 279 с.