ДІАГНОСТИКА СФОРМОВАНОСТІ ПРАЦЕОХОРОННОЇ КОМПЕТЕНТНОСТІ МАЙБУТНІХ ФАХІВЦІВ МЕХАНІЧНОЇ ІНЖЕНЕРІЇ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2019-25.83-85Анотація
У вищій освіті України відбувається переорієнтація із знаннєвого підходу на компетентнісний. Виникає об’єктивна необхідність пошуку шляхів оцінювання рівня сформованості фахової компетентності. Складність цієї процедури в тому, що залежність між сформованістю кожного складового компонента і сформованістю працеохоронної компетентності в цілому не є лінійною. Сформованість кожного з компонентів на високому рівні не є гарантією сформованості на високому рівні працеохоронної компетентності майбутніх фахівців механічної інженерії.
У статті запропоновано методику оцінювання працеохоронної компетентності на підставі алгоритмів нечіткого логічного виведення та подано механізм її реалізації. Наведено два варіанти оцінювання працеохоронної компетентності майбутніх фахівців механічної інженерії: із виведенням кінцевої оцінки та визначення рівня сформованості працеохоронної компетентності без виведення кінцевої оцінки.
Ключові слова: фахова підготовка, компетентність, працеохоронна компетентність, підготовка фахівців механічної інженерії, оцінювання компетентності.
Посилання
Добротвор О. В. Методи оцінювання комунікативної компетентності. Науковий вісник кафедри Юнеско КНЛУ Серія: Філологія. Педагогіка. Психологія. 2013. Випуск 26. С. 239-243
Карпенко В. П., Мостов’як І. І., Пушкарьова-Безділь Т. М. Оцінювання сформованості екологічних компетентностей : навчально-методичний посібник. Одеса : НУ «ОМА», 2017. 59 с.
Каспржак А. Современные тенденции и проблемы в оценке образовательных результатов. URL: http: // www.edu.tver.ru/share/318.ppt. (дата звернення: 15.08.2019)
Кузьмін О. О., Орловський Д.П., Копп А.М. Оцінювання та аналіз навичок та компетенцій студентів ВНЗ. Комп'ютерні науки, інформаційні технології та системи управління : матеріали Міжнар. наук.-техн. конф. молодих вчених, аспірантів та студентів, 28-30 листопада 2018 р. Івано-Франківськ : ПНУ, 2018. С. 43-46.
Маляр М. М., Штимак А. Ю. Модель визначення рівня компетентності випускника з використанням нечітких множин. Управління розвитком складних систем. 2015. № 22 (1). С. 151-157.
Маляр М. М., Штимак А. Ю. Схема обробки інформації для визначення професійної компетентності випускника вузу. Управління розвитком складних систем. Київ : КНУБА, 2014. Вип. 18. С. 153-158.
Хуторской А. В. Ключевые компетенции: технология конструирования. Народное образование. 2003. № 5. С. 55–61.
Штимак А. Технологія визначення рівня компетентності випускника ВНЗ з використанням алгоритмів нечіткого логічного виведення. Вісник Національного університету «Львівська політехніка». Комп’ютерні науки та інформаційні технології. 2015. № 826. С. 109-122.