МЕТОДИЧНА СИСТЕМА ПРОДУКТИВНОГО НАВЧАННЯ ФІЗИКИ У ЗАКЛАДАХ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • М. Т. Мартинюк Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна
  • В. В. Миколайко Уманський державний педагогічний університет імені Павла Тичини, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2019-25.86-90

Анотація

У статті, продуктивну навчальну діяльність означено як особливий вид навчання, спрямований на створення суб’єктивно нового для учня пізнавального досвіду, для якого притаманне усвідомлення цього досвіду як власного освітнього продукту; найсуттєвішим у продуктивному навчанні фізики є перетворювальна діяльність учня щодо навчального матеріалу, результат якої вербалізується і сприймається учнем як особистісне просування у напрямку новизни власного пізнавального досвіду, що набувається. Визначено принципові особливості продуктивного навчання фізики та доведено необхідність розроблення його методичних засад як ефективної інноваційної освітньої моделі.

Вперше запропоновано методичні засади продуктивного навчання фізики, спрямовані на забезпечення сучасних вимог до визначення результативної складової змісту навчання. Запропоновано методичну систему продуктивного навчання фізики, яка відображає цілісність освітнього процесу і передбачає його послідовну і систематичну реалізацію.

Ключові слова: продуктивне навчання, методологія продуктивного навчання фізики, методичні засади продуктивного навчання фізики, методична система.

Посилання

Концепція Нова українська школа від 14.12.2016 № 988-р. Дата оновлення: 14.12.2016. URL: https://osvita.ua/legislation/Ser_osv/54258/ (дата звернення: 01.10.2019).

Атаманчук П.С. Важливі передумови якісного навчання. – Зб. Наук. Праць Кам’янець- Поділ. держ. пед. ун-ту. 2018. Вип.24. С. 7-10.

Швай Р.І. Творчість, креативність та іновація як важливі поняття сучасної педагогіки. Вісник Львівського університету. Серія «Педагогічна». 2009. Вип.25. Ч.2. С. 175–182.

Мартинюк М.Т., Миколайко В.В. Уроки фізики в дев’ятому класі. Умань: Видавець «Візаві», 2017. – 204 с.

Мартинюк М.Т. Стецик С.П., Миколайко В.В. Організація продуктивної навчальної діяльності учнів у процесі виконання ними навчальних проектів з фізики. Мат V Міжн. наук.-практ онлайн-інтернет конф.: Проблеми та інновації в природничо-математичній, технологічній і професійній освіті (10–13 жовтня 2017 року, м. Кропивницький). Кропивницький: РВВ КДПУ ім В.Винниченка, 2017. С. 47–50.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-07