ФОРМУВАННЯ ЦІННІСНОГО КОМПОНЕНТУ У СТРУКТУРІ ОСОБИСТОСТІ МАЙБУТНЬОГО ВЧИТЕЛЯ ФІЗИКО-ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ

Автор(и)

  • Н. П. Панчук Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0001-9090-6073

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2019-25.97-100

Анотація

У статті проаналізовано психологічні особливості проблеми становлення і особливостей формування особистості майбутнього компетентнісного фахівця-сучасного вчителя, зокрема, становлення ціннісних орієнтацій особистості в юнацькому віці. Досліджено ієрархію життєво-професійних ціннісних орієнтацій студентів фізико-математичного факультету. Встановлено, що процес розвитку особистості та її ціннісно-професійне самовизначення залежить від рівня та ступеня соціальної активності і продуктивності самої особистості. Ціннісні орієнтації виступають як результат саморозвитку особистості, структурування відносно зовнішньої діяльності процесу реалізації і процесу розгортання особистісних цінностей і смислів. Виявлено, що особистісно-орієнтований підхід використовує технологічні механізми виховання, розраховані на залучення всіх компонентів структури особистості у соціальній міжособистісній взаємодії. Лише за дії особистісно-орієнтованої технології студент в змозі відчути, що він не просто перебуває, а повноцінно живе в атмосфері гуманності. Визначено, що ціннісна система, укорінюючись в структурі самосвідомості, виступає як її необхідна установка – морально значуща і відповідально активна. За умов, коли педагогічний процес загалом, оволодіння новими знаннями, цінностями зокрема, формуються як співтворчість, процеси смислотворення і життєтворення зливаються в одне ціле і стають процесом цілісного осмислення і перетворення, перебудови людиною життя.

Ключові слова: цінності, ціннісні орієнтації, особистісно орієнтований підхід, особистісні цінності, професійне самовизначення, смисл життя, активність, самоактивність.

Посилання

Андрущенко В.П. Роздуми про освіту: Статті, нариси, інтерв’ю / В.П.Андрущенко – К.: “Знання України”, 2005. 804 с.

Долинська Л.В., Максимчук Н.П. (2008) Психологія ціннісних орієнтацій майбутнього вчителя: навч.-метод. посібник. Кам’янець-Подільський: ФОП Сисин О. В., 124с.

STEM - освіта : проблеми та напрямки впровадження [Електронний ресурс]. Режим доступу: http: http: // tsiurupynskschoo l2. edukit. kherson. ua/distancijne_navchannya /mo_vchiteliv_fiziko-matematichnih_nauk/stem-osvita_problemi_ta_napryamki_vprovadzhennya/

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-07