ВПРОВАДЖЕННЯ ЕЛЕМЕНТІВ STEM-ОСВІТИ В ОСВІТНІЙ ПРОЦЕС
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2019-25.104-108Анотація
У статті обґрунтовано необхідність впровадження елементів STEM-освіти у навчання фізики. Розглянуто основні особливості сучасної STEM-освіти. Зазначено, що STEM-освіта є перспективним напрямом реалізації навчальної діяльності в рамках викликів 21 століття. В статті розкриваються можливості впровадження елементів STEM-освіти під час навчання фізики. Розглянуто досвід впровадження інноваційних форм STEM-освіти для організації освітнього процесу, наведено приклади STEM-проектів з фізики. Перспективи подальших досліджень полягають розробці методики навчання фізики з використанням інноваційних технологій в умовах розвитку STEM-освіти
Ключові слова:STEM-освіта, проектна технологія, управління навчанням, старша школа, фізика.
Посилання
Атаманчук П.С. Важливі передумови якісного навчання/ П.С.Атаманчук// Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: П.С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2018. – Випуск 24: STEM-інтеграція як важлива передумова управління результативністю та якістю фізичної освіти. – С. 7-10.
Атаманчук П.С. STEM–інтеграція як важлива інноватика сучасної освітньої парадигми / П.С. Атаманчук, В.П. Атаманчук // STEM–Освіта: проблеми та перспективи : збірник матеріалів ІІ міжнародного науково-практичного семінару (25-26 жовтня 2017 р. ; за заг. ред. О.С. Кузьменко. – Кропивницький : ІСЛА НАУ, 2017. – 120 с.
Атаманчук П.С. Задачі з алгебри і початків аналізу: 1001 задача прикладного змісту : 10-11 клас / П.С. Атаманчук, А.М. Кух, Л.О. Сморжевський. – К. : А.С.К., 1999. – 153 с.
Атаманчук П.С. Теоретичні і практичні основи управління процесами становлення майбутнього вчителя фізикотехнологічного профілю / П.С. Атаманчук // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: П.С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2016. – Випуск 22: Дидактичні механізми дієвого формування компетентнісних якостей майбутніх фахівців фізико-технологічних спеціальностей. – С. 7-15.
Атаманчук П.С. Прогноз як основа управління в навчанні / П.С. Атаманчук, В.П. Атаманчук // Materialy VII mezinarodni vedecko-prakticka conference «Modernivymozenostivedy» – 2012. – Praha : PublishingHouse “EducationandScience” s.r.o. – Dil. 16. Pedagogika – 80 stran. – S. 15-23.
Балик Н.Р. Формування інформаційних та соціальних компетентностей студентів з метою їх професійної підготовки у педагогічному університеті / Н.Р. Балик, Г.П. Шмигер // Науковий огляд. – 2016. – №1(22) – С. 14-21.
Впровадження елементів STEM-освіти у навчання математики та фізики [Електронний ресурс]/ - Режим доступу: https://naurok.com.ua/vprovadzhennya-elementiv-stem-osviti-u-navchannya-matematiki-ta-fiziki-47799.html
Корнієнко О.Р. Про актуальність запровадження STEM-навчання в Україні.[Електронний ресурс]./ - Режим доступу: //http:elenakornienko.blogspot.com/2016/02/stem.html.-Назва з екрана.
Методичні рекомендації щодо впровадження STEM-освіти у загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах України на 2018/2019 навчальний рік [Електронний ресурс] – Режим доступу: http://timso.koippo.kr.ua/skripka/vykorystannya-tsyfrovyh-laboratorij-dlya-vprovadzhennya-stem-osvity-v-navchalnyh-zakladah/#more-1226.
STEM-освіта [Електронний ресурс]. - Режим доступу:https://imzo.gov.ua/stem-osvita/
STEM-освіта [Електронний ресурс]. - Режим доступу:http://iteach.com.ua/news/mass-media/