ФОРМУВАННЯ КОМПЕТЕНТНОСТІ ФАХІВЦЯ В УМОВАХ ОСОБИСТІСНО ОРІЄНТОВНОГО НАВЧАННЯ

Автор(и)

  • Н. І. Німчук Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2019-25.134-137

Анотація

Сьогоднішня освіта вимагає інтенсивних і високо ефективних технологій навчання. В цьому ключі розробляються навчальні програми та посібники, які здатні змінити традиційні підходи до вивчення предметів природничо-математичного спрямування в бік удосконалення змістових та практичних знань, умінь та навичок студентів. Однак аналіз науково-педагогічних джерел показує, що науково-дослідницька діяльність студенів в загальній методології навчання фізики невпинно скорочується.

Одним із важливих напрямів освіти в Україні є створення передумов для формування освіченої, творчої особистості, компетентного фахівця, здатного до життя і самореалізації в сучасному глобалізованому суспільстві. На цьому наголошується в Національній доктрині розвитку освіти України, що вимагає від психолого-педагогічних наук створення ефективних систем навчання, які відповідали б сучасним рівням обізнаності та професійної компетентності молодого покоління, налаштовували б їх на впровадження інноваційних навчальних технологій, здатних забезпечити й задовольнити суспільні та особистісні потреби кожної людини.

Ключові слова: компетентність, компетенція, навчання, особистісно-орієнтоване навчання, урок, вчитель, освіта.

Посилання

Атаманчук П.С. Дидактика физики (основне аспекты): монографія / П.С. Атаманчук, П.И. Самойленко - М.: Московский государственный университет технологий и управления, РИО, 2006. – 245 с.

Атаманчук П.С. Дидактичні основи формування фізико-технологічних компетентностей учнів: Монографія / П.С. Атаманчук, О.П. Панчук – Кам’янець-Подільський: К-ПНУ, 2011. – 252 с.

Атаманчук П.С. Еталонні вимірники якості знань учнів з фізики //Фізика та астрономія в школі. -1997.-№2.-С.11-14.

Атаманчук П.С. Інноваційні технології управління навчанням фізики: монографія / П.С. Атаманчук. - Кам'янець-Подільський: Кам’янець-Поділ. держ. пед. ун-т, 1999. - 174 с.

Атаманчук П.С. Методика забезпечення навчального фізичногого експерименту (10-й клас) П.С. Атаманчук, В.В. Мендерецький, О.М. Ніколаєв - Кам’янець-Подільський: Буйницький O.A., 2007. – 157 с.

Атаманчук П.С. Методичні основи управління навчанням фізики: монографія / П.С. Атаманчук, О.М Семерня. - Кам’янець-Подільський: К-ПДУ, 2005. – 196 с.

Атаманчук П.С. Методика і техніка навчального фізичного експерименту в старшій школі / П.С. Атаманчук, О.І. Ляшенко, В.В. Мендерецький, О.М. Ніколаєв. - Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2011. - 420 с.

Атаманчук П.С. Основи концепції управління навчально-пізнавальною діяльністю в навчанні фізики //Зб. Наукових праць Кам'янець-Подільського державного педагогічного університету: Серія фізико-математична. -Кам'янець-Подільський: К-ПДПУ, 1998.-Вип.№4.-С.8-11.

Атаманчук П.С. Тематичні завдання еталонних рівнів з фізики (7-11 класи): Навчально-методичний посібник / П.С. Атаманчук, А.М.Кух – Кам’янець-Подільський: Абетка-Нова, 2004. - 132 с.

Атаманчук П.С. Управління продуктивною навчально-пізнавальною діяльністю на основі об’єктивного контролю / П.С. Атаманчук, В.В. Мендерецький //Педагогіка і психологія. – 2004. – №3. – С. 5-18.

Атаманчук П.С. Управління процесами становлення майбутнього вчителя / П.С. Атаманчук, О.І. Ляшенко, В.П. Атаманчук // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету. Серія педагогічна. Вип.15: Управління якістю підготовки майбутніх учителів фізики та трудового навчання / [редкол.: П. С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. – Кам’янець-Подільський: Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. – 2009. – С.5-10.

Атаманчук П.С. Управління процесом навчально-пізнавальної діяльності. - Кам'янець-Подільський: К-ПДПІ, 1997.-136с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-07