МОДЕЛЮВАННЯ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИХ ЗАВДАНЬ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ ФАХІВЦЯ ФІЗИКО-ТЕХНОЛОГІЧНОГО ПРОФІЛЮ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2019-25.140-145Анотація
Педагогічна діяльність вчителя фізики в школі буде успішною за умови, якщо ще у ЗВО встановлено органічний зв’язок між педагогічною теорією і педагогічною практикою. Одним із засобів встановлення зв’язку є моделювання педагогічних ситуацій, які виникають в реальній практиці професійної діяльності вчителя фізики. Навчально-методичну задачу можна розглядати: як проблемну ситуацію, що вимагає від усіх учасників педагогічного процесу застосування методичних умінь; як відображення в свідомості вчителя виявлених в ситуації протиріч і проблем, а також осмисленої і сформульованої мети подальших дій. При вирішенні навчально-методичних завдань з теорії та методики навчання фізики студенти застосовують методологічні, фізичні, дидактичні та методичні знання, а також здійснюють пошук інформації в різних джерелах, виконують спеціально розроблені творчі педагогічні завдання, що забезпечує їх готовність до професійної діяльності.
Ключові слова: педагогічна ситуація, професійна компетентність, студент, майбутній фахівець фізико-технологічного профілю.Посилання
Атаманчук П.С. Дидактичне забезпечення семінарських занять з курсу «Методика навчання фізики» (загальні питання) вид. 2-ге, допов. і перероб.) / П.С. Атаманчук, Т.П. Поведа, О.М. Семерня. Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2012. – 395 с.
Дидактика физики: избранные аспекты теории и практики [коллективная монография] / Атманчук П.С., Губанова А.А., Семерня О.Н., Поведа Т.П., Никорич В.З., Кузнецова С.В. Каменец-Подольский-Кишинев. – Каменец-Подольский: «Друкарня Рута». – 2019. – 366 с.
Дубасенюк O. A. Професійно-педагогічні задачі: типологія та технологія розв’язання : [навч. посіб. Для студентів вищих навчальних закладів] / O. A. Дубасенюк, О. В. Вознюк. – Житомир : Вид-во ЖДУ ім. І. Франка, 2010. – 272 с.
Заболотний В.Ф. Методика навчання фізики. Загальні питання (в схемах і таблицях з мультимедійними додатками) / В.Ф. Заболотний. – Вінниця : Едельвейс і К, 2009. – 112 с.
Леонтьев, А.Н. Деятельность. Сознание. Личность. [Текст]: 2-е изд. / А.Н. Леонтьев. – М.: Политиздат, 1977. – 304 с.
Лернер, И.Я. Проблемное обучение [Текст] / И.Я. Лернер. – М.: Знание, 1974. – 64 с.
Педагогічна практика – показник готовності майбутнього вчителя фізики до професійної діяльності / П. С. Атаманчук, Т. П. Поведа // Фізико-математична освіта. - 2017. - Вип. 2. - С. 17-20. - Режим доступу: http://nbuv.gov.ua/UJRN/fmo_2017_2_4
Поведа Т.П. Формування професійної компетентності майбутніх фахівців на засадах контекстного навчання. Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: П. С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка. – Випуск 21: Особливості формування компетентнісних і світоглядних якостей майбутнього фахівця фізико-технологічного профілю. 2015. – С. 123-127.
Фридман Л.М. Логико-психологический анализ школьных учеб¬ных задач [Текст] / Л.М. Фридман. – М.: Педагогика, 1977. – 270 с.