ПРИРОДНИЧО-НАУКОВА КОМПЕТЕНТНІСТЬ ІНДИВІДА: ДИДАКТИКО-ФІЛОСОФСЬКИЙ АСПЕКТ

Автор(и)

  • П. С. Атаманчук Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, Україна https://orcid.org/0000-0002-3646-8946

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2019-25.7-19

Анотація

Стаття виступає специфічною репрезентацією інтелектуального продукту [1–12] в дидактико-філосфському аспекті створення і гарантованих наслідків його впроваджень в забезпечення природничо-наукової компетентності індивіда.  Загалом матеріал публікації стосується  дослідження та розв’язання проблеми управління процесами формування компетентнісного та світоглядного становлення майбутнього фахівця фізико-технологічного профілю. Відомо, що найвищому рівню фахової підготовки педагога відповідає сформованість його власного  педагогічного кредо. Вимоги сучасної освітньої парадигми орієнтують дослідників на розробку, створення та обгрунтування наукової концепції (теорії) управління навчанням, методології освітнього прогнозу й сценаріїв інноваційних технологій результативного навчання майбутнього педагога-фізика [7]. Ідеологія нашого проекту вибудовувалась на основі діалектичних  принципів оптимістичної народної педагогіки. Здатність до гарантованого формування прогнозованого авторського педагогічного кредо майбутнього педагога трактуємо як закономірний наслідок створення та впровадження концептуальних основ управління навчанням індивіда.

Становлення майбутнього педагога фізико-технологічного профілю – це одночасно набуття певних мір обізнаності з конкретних навчальних дисциплін (фізика, технічна творчість, безпека життєдіяльності, машинознавство, технічна механіка, охорона праці в галузі, автотракторна справа, технологічна освіта тощо) та методик їх навчання. Вперше у вітчизняній і світовій предметній дидактиці ілюструється можливість впровадження технології бінарних цілеорієнтацій (конкретна навчальна дисципліна + методика її навчання) як засобу формування цілісного педагогічного кредо майбутнього фахівця. 

 Ключові слова: фізика, природничо-наукова грамотність, дидактика фізики, освітній прогноз, фікційність свідомості індивіда, бінарність цільової програми, контроль, управління навчанням, компетентність, світогляд, педагогічне кредо.

Посилання

Атаманчук П.С. Дидактичні основи формування фізико- технологічних компетентностей учнів : монографія / П.С. Атаманчук, О.П. Панчук. – Кам’янець-Подільський : К-ПНУ, 2011. – 252 с.

Атаманчук П.С. Дидактика физики (основные аспекты): монография / П.С. Атаманчук, П.И. Самойленко; Московский государственный университет технологий и управления, РИО, 2006. – 254 с.

Атаманчук П.С. Інноваційні технології управління на вчанням фізики : монографія / П.С. Атаманчук. – Кам’янець-Подільський : К-ПДПІ, 1999. – 172 с.

Атаманчук П.С. Прогноз як основа управління в навчанні: materialy VII mezinarodni vedecko-prakticka conference «Moderni vymozenosti vedy – 2012» / П.С. Атаманчук,В.П. Атаманчук. – Praha: Publishing House «Education and Science» s.r.o. – Dil. 16. Pedagogika – 80 stran. – S. 15-23.

Атаманчук П.С. Управління процесом навчально-пізнавальної діяльності : монографія / П.С. Атаманчук. – Кам’янець-Подільський : К-ПДПІ, 1997. – 136 с.

Дидактика физики: избранные аспекты теории и практики : коллективная монография / П.С. Атаманчук, А.А. Губанова, О.Н. Семерня, Т.П. Поведа, В.З. Никорич, С.В. Кузнецова. – Каменец-Подольский – Кишинев–Каменец-Подольский : «Друк-Рута», 2019. – 360 с.

Атаманчук П.С. Теоретичні і практичні основи управління процесами компетентнісного становлення майбутнього учителя фізико-технологічного профілю // Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педа-

гогічна / [редкол.: П.С.Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2016. – Вип. 22: Дидактичні механізми дієвого формування компетентнісних якостей майбутніх фахівців фізико-технологічних спеціальностей. – 250 с. – С. 7–15.

Атаманчук П.С. Тотальний методичний супровід у фаховому становленні майбутнього вчителя фізики / Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: П.С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2017. – Вип. 23: Теоретичні і практичні основи управління процесами компетентнісного становлення майбутнього учителя фізико-технологічного профілю. – 186 с. – С. 7–11.

Атаманчук П.С. Важливі передумови якісного навчання / Збірник наукових праць Кам’янець-Подільського національного університету імені Івана Огієнка. Серія педагогічна / [редкол.: П.С. Атаманчук (голова, наук. ред.) та ін.]. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2018. – Вип. 24: STEM-інтеграція як важлива передумова управ-

ління результативністю та якістю фізичної освіти. – 194 с. – С. 7–10.

Методика і техніка навчального фізичного експерименту в основній школі : підручник для студентів вищих навчальних закладів (гриф МОН України) / [П.С. Ата манчук, О.І. Ляшенко, В.В. Мендерецький, О.М. Ніколаєв]. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-

По дільський національний університет імені Івана Огієнка, 2010. – 292 с.

Методика і техніка навчального фізичного експерименту в старшій школі : підручник для студентів вищих навчальних закладів (гриф МОН України) / [П.С. Атаманчук, О.І. Ляшенко, В.В. Мендерецький, О.М. Ніколаєв]. – Кам’янець-Подільський : Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка, 2011. – 412 с.

Атаманчук П.С. Управление процесом становлення будущего педагога. Методологические основы : монография. – Издатель: Palmarium Academic Publishing ist ein Imprint der, Deutschland, 2014. – 137 p.

PISA: природничо-наукова грамотність / уклад. Т.С. Вакуленко, С.В. Ломакович, В.М. Терещенко, С.А. Но ві кова ; перекл. К.Є. Шумова. – К. : УЦОЯО, 2018. – 119 с.

##submission.downloads##

Опубліковано

2021-03-07