ЗАСОБИ АКТИВІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ В ПРОЦЕСІ ВИКЛАДАННЯ КУРСУ «ТЕХНОЛОГІЇ ЗАХИСТУ ІНФОРМАЦІЇ»
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2022-28.62-66Анотація
Виклики сьогодення спонукають використовувати різноманітні засоби активізації навчально-пізнавальної діяльності здобувачів вищої освіти в процесі викладання.
З метою активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів напряму підготовки 122 Комп’ютерні науки в процесі викладання фахової навчальної дисципліни «Технології захисту інформації» запропоновано: лекційний матеріал розширити сучасними темами, зокрема, темою «Пентест»; завдання лабораторних робіт поглибити актуальними темами, зокрема, «Організація безпеки в комп’ютерній мережі», «Асиметрична криптографія та електронний цифровий підпис на прикладі системи GnuPG»; для реалізації завдань лабораторних робіт використовувати актуальне програмне забезпечення та актуальні версії цього програмне забезпечення.
Завдяки розгляду сучасних тем, реалізації завдань з використанням актуального програмного забезпечення та актуальних версій цього програмного забезпечення, прикладів практичного використання, обґрунтування необхідності вивчення тощо, підходи до активізації навчально-пізнавальної діяльності студентів збагатилися (зокрема, ще й перспективами подальшого розвитку професійного ринку праці та фінансовою мотивацією).
Встановлено, що у студентів викликають велику зацікавленість прикладні теми та завдання, які максимально наближені до практики, до життєвих ситуацій. Оскільки питання, які розглянуті в статті, є завжди актуальними, тому можна продовжувати дослідження з даної теми.
Ключові слова: професійна підготовка, активізація навчально-пізнавальної діяльності, комп’ютерні науки, технології захисту інформації, пентест, безпека в комп’ютерній мережі, Wireshark, система GnuPG, Kleopatra.