ВІРТУАЛЬНІ ФІЗИЧНІ ДЕМОНСТРАЦІЇ У ЛАБОРАТОРНОМУ ПРАКТИКУМІ З МЕТОДИКИ НАВЧАННЯ ФІЗИКИ ЯК ЗАСІБ ФОРМУВАННЯ ФАХОВИХ КОМПЕТЕНТНОСТЕЙ МАЙБУТНІХ ВЧИТЕЛІВ ФІЗИКИ ТА ІНФОРМАТИКИ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2022-28.96-101Анотація
У статті розглянуто традиційні та інноваційні підходи до розуміння цілей, сутності, змісту лабораторного практикуму з методики навчання фізики, окреслено дидактичні особливості його організації, які полягають в тому, що в центрі уваги студентів і викладача знаходяться діяльності учнів й учителя та їх предмет – зміст шкільного курсу фізики взагалі та навчальний фізичний експеримент (НФЕ) зокрема. У роботі обґрунтовано важливість поєднання сучасних ІКТ з різними видами навчального фізичного експерименту на лабораторних заняттях з методики навчання фізики для формуванні фахових компетентностей майбутніх вчителів фізики.
Описано методичні особливості організації лабораторних занять з методики навчання фізики для студентів – майбутніх вчителів фізики та представлено змістове наповнення методично-інструктивних матеріалів до лабораторних робіт з методики навчання фізики для студентів ОС магістр, яке ґрунтується на основних положеннях навчальної програми з фізики для учнів закладів загальної середньої освіти, і спрямоване на формування фахових компетентностей майбутніх вчителів фізики у змодельованих умова (умовах, наближених до професійної діяльності). Запропоновано орієнтовний шаблон «Карти фізичного експерименту» до лабораторного практикуму з методики навчання фізики. Представлено дидактичне забезпечення самостійної роботи студентів під час лабораторних занять з методики навчання фізики з використанням засобів ІКТ: підібрано віртуальні демонстрації та розроблено завдання щодо їх реалізації студентами-майбутніми вчителями фізики.
Ключові слова: ІКТ у лабораторному практикумі з методики навчання фізики, віртуальний фізичний експеримент, підготовка майбутніх вчителів фізики, методика навчання фізики.