МЕТОДОЛОГІЧНИЙ КОМПОНЕНТ ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ У НАВЧАННІ ФІЗИКИ В НОВІЙ УКРАЇНСЬКІЙ ШКОЛІ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2022-28.102-105Анотація
У статті аналізується зміст методологічного компонента предметної компетентності учнів у контексті навчання фізики в Новій українській школі.
Показано, що методологічний компонент є важливим складником предметної компетентності, яка є інтегральною характеристикою суб’єкта навчально-пізнавальної діяльності, що включає знання, уміння, навички, ставлення, цінності, орієнтири.
Визначені ключові пізнавальні уміння, що складають основу методологічного компонента предметної компетентності й відображають зв’язок з інтелектуально-евристичною сферою суб’єкта пізнавальної діяльності, яка об’єднує креативні якості та здібності.
Встановлено, що вирішення проблеми формування методологічного компонента предметної компетентності лежить у площині ефективного поєднання двох функцій навчання: інформаційно-ілюстративної та інноваційно-творчої. Діалектична єдність репродуктивної і творчої активності у навчанні є об’єктивним чинником досягнення бажаного результату. Однією із форм реалізації такої єдності є домінантне перетворення репродуктивної діяльності у творчу.
Творча пізнавальна діяльність є ефективним механізмом формування методологічних знань, тому методологічний компонент є важливим чинником у проєктуванні та організації творчої навчально-пізнавальної діяльності у контексті реалізації компетентнісного підходу у навчанні.
Ключові слова: предметна компетентність, навчання фізики, методологічний компонент, навчальнопізнавальна діяльність.