ВИКОРИСТАННЯ КОВЗНОГО КОНТРОЛЮ В ПРОЦЕСІ ВИВЧЕННЯ ФІЗИКИ У ЗАКЛАДАХ ЗАГАЛЬНОЇ СЕРЕДНЬОЇ ТА ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2022-28.110-114Анотація
Контроль і оцінювання рівнів засвоєння знань учнями/студентами у класичній дидактиці фізики розглядаються як складовий компонент уроку. У сучасній дидактиці вони трактуються значно ширше, а саме, як: маркери якості освіти; дієвий механізм управління навчально-пізнавальною діяльністю учнів/студентів; компонент методичної системи вчителя у змісті діагностики: навчальних стилів учнів, дидактичного середовища та дидактичної взаємодії тощо. У даній статті контроль і оцінювання розглядаються у фокусі системного та інтегративного підходів у навчанні, що конкретизуються через використання ковзного контролю.
В основі системи ковзного контролю знань учнів лежить накопичення даних як про рівень знань групи в цілому, так і кожного учня/студента, зокрема, шляхом поділу аналізу знань на мікро етапи, які потім періодично інтегруються. Досвід показав, що такий підхід забезпечує тривалий та ґрунтовний результат не лише засвоєння знань учнів, але й в об’єктивності їх перевірки.
Ключові слова: вивчення фізики, інтегративний та системний підходи, види контролю знань, методи контролю, ковзний контроль.