МЕТОДОЛОГІЧНИЙ АСПЕКТ STEM-ОСВІТИ У КОНТЕКСТІ РОЗВ’ЯЗУВАННЯ ФІЗИЧНИХ ЗАДАЧ
DOI:
https://doi.org/10.32626/2307-4507.2023-29.56-59Анотація
У статті стверджується, що основою для впровадження елементів STEM-освіти у процес навчання природничих предметів, зокрема фізики, є їх інтеграція на основі відображення методології природничої науки. Акцентується увага на можливостях формування методологічних знань учнів у процесі розв’язування фізичних задач. Показано, що методологічний зміст розв’язку навчальної фізичної задачі полягає у теоретичному моделюванні. При цьому модель розв’язку задачі складається з трьох компонентів: фізичного, математичного та графічного. Процес побудови теоретичної моделі розв’язку задачі відображає навчальне дослідження і ґрунтується на застосуванні наукових методів пізнання. Теоретичні моделі розв’язку однієї задачі можуть відрізнятись і навпаки, математичні компоненти теоретичних моделей розв’язків різних задач можуть бути аналогами. Приклад побудови теоретичної моделі розв’язку творчої фізичної задачі на основі методу аналогії є підтвердженням того, що методологічні знання є орієнтувальною основою творчої пізнавальної діяльності.
Ключові слова: STEM-освіта, міжпредметна інтеграція, методологічні знання, навчальна фізична задача, теоретичне моделювання.