ФОРМУВАННЯ STEM-КОМПЕТЕНТНОСТІ У ЗДОБУВАЧІВ СЕРЕДНЬОЇ ОСВІТИ ЗАСОБАМИ РОБОТОТЕХНІКИ

Автор(и)

  • Ірина ЗАКАРЛЮКА Криворізький державний педагогічний університет, Україна

DOI:

https://doi.org/10.32626/2307-4507.2023-29.60-64

Анотація

Стаття присвячена питанню формування STEM-компетентності у здобувачів середньої освіти засобами робототехніки на уроках природничо- математичних дисциплін. В роботі охарактеризовано підходи науковців до потрактування такої дефініції як STEM-компетентності та її структури, в результаті чого описується власна її модель, яка включає когнітивну та некогнітивну складові. У статті зазначається про інтеграційний характер STEM-компетентності, що потребує трансдисциплінарного підходу до її формування та інтеграційних засобів навчання. природничо-математичних дисциплін. Основою формування STEM-компетентності автор розглядає STEM-знання, які здобувачі отримують на уроках природничо-математичних дисциплін. Автор запропоновано використання робототехнічних набори на основі «базово-модельного» підходу, як засобу формування STEM-компетентності під час вивчення тем з різних дисциплін. В статті роз глянуто приклади STEM-задач з використанням робототехнічних наборів на уроках математики, фізики, географії та інших, що сприяють формуванню STEM-компетентності.
Ключові слова: STEM-компетентність, модель STEM-компетентності, робототехніка, природничоматематичні дисципліни, інтегрований підхід.

##submission.downloads##

Опубліковано

2024-02-01

Номер

Розділ

ІІ. ОСНОВИ ФОРМУВАННЯ ПРОФЕСІЙНИХ ЯКОСТЕЙ МАЙБУТНІХ УЧИТЕЛІВ ФІЗИКОТЕХНОЛОГІЧНИХ ДИСЦИПЛІН В УМОВАХ STEM-ОСВІТИ